sosijn

Regio – Bij SoSijn dat zich bezighoudt met dagopvang en uitstapjes voor meervoudig gehandicapte kinderen, zitten ze met de handen in het haar. De oude rolstoelauto die werd gebruikt om kinderen uit de Drechtsteden te vervoeren, is niet meer bruikbaar. En een nieuwe rolstoelbus kost erg veel geld.

SoSijn is samen met Stichting MVI (Mobiliteit Voor Iedereen) op zoek naar bedrijven en particulieren die een financiële bijdrage willen leveren. “We hebben al veel zorgbussen mogen realiseren, maar dit is wel ons meest schrijnende project,” vertelt MVI-secretaris Edwin Kock. “Meervoudig gehandicapte kinderen uit de Drechtsteden met een levensverwachting van hooguit 16 jaar zijn geheel afhankelijk van deze zorgbus.”

300.000 kilometer

Projectleider Robbie van Rijnen vult aan: “Er was wel een bus, maar die heeft het na 300.000 kilometer begeven en de oude bus kon maar één kind tegelijk vervoeren. Nu willen we met spoed voor een nieuwe bus zorgen, waarin plaats is voor vier rolstoelen tegelijk.”

Bedrijfsnaam op de bus

Op korte termijn is ruim 80.000 euro nodig. “Bedrijven kunnen ons sponsoren. Voor bedragen vanaf 100 euro kan de bedrijfsnaam op de bus worden vermeld en voor een wat hoger bedrag kan ook het logo worden geplaatst. Maar ook particulieren kunnen dit project steunen met een donatie. Elke gift is ontzettend welkom.” Meer informatie of sponsoren/doneren: Robbie van Rijnen, 06-30462748 of info@stichtingmvi.nl.

Beste meneer/mevrouw,

Sosijn, dagopvang/logeren voor kinderen met een ernstig meervoudige beperking, is sinds enkele jaren een bekende organisatie in onze regio. De kinderen die bij SoSijn komen, kunnen vaak niet terecht bij de reguliere instellingen omdat hun beperkingen van dusdanige aard zijn of zoveel medische kennis vereisen dat opvang binnen een groep niet haalbaar is. SoSijn vangt in een kleinschalige vorm deze kinderen op, door zorg op maat aan te bieden en een gevoel van leven en genieten mee te geven!

Wij benaderen U voor het volgende: De afgelopen jaren hebben we voor het vervoer van de kinderen gebruik gemaakt van een door ons aangeschafte rolstoelauto. We konden op die manier met de kinderen naar het bos, gaan zwemmen of gewoon eens een uitstapje maken. Verder haalden we kinderen thuis op en brachten ze thuis, om ook ouders eens te kunnen ontlasten van hun zware taak rondom de 24 uurs zorg die deze kinderen helaas nodig hebben. Onze rolstoelauto was echter oud, kon maar 1 kind vervoeren en voldeed niet meer aan de huidige eisen die gesteld worden in het vervoer van kinderen met een beperking. Deze kinderen vragen niet veel en zijn heel snel tevreden, maar een goed vervoer is van essentieel belang…

Aangezien we al onze financiële middelen nodig hebben voor de zorg van de kinderen hebben wij ook geen mogelijkheden tot financiering van een nieuwe bus. Doordat de zorg van deze kinderen veel begeleiding vraagt heeft SoSijn te maken met enorm hoge kosten, en is het voor ons in deze jaren van zorg die steeds inkrimpt, elke maand een uitdaging om zoveel mogelijk kinderen tegen zo laag mogelijke kosten een zinvolle dag of logeerweekend te bieden. Aanschaf van een andere rolstoelbus/auto is helaas voor SoSijn dus niet mogelijk.

Daarom zijn wij de samenwerking aangegaan met stichting MVI. Zij zetten zich samen met ons in om een 9 persoons rolstoelbus te realiseren zodat wij kunnen blijven doen wat wij doen. Om deze nieuwe bus te kunnen gaan inzetten doen we een beroep op u als ondernemer uit de regio. Stichting MVI biedt u de mogelijkheid om uw bedrijfslogo op de nieuwe bus te laten plaatsen. Zodat uw bedrijf zich op sociaal maatschappelijke, opvallende en passende wijze presenteert in Raamsdonksveer en daarbuiten. De kinderen die Sosijn bezoeken komen bijvoorbeeld uit Raamsdonksveer/Oosterhout/Breda tot aan regio ’s-Hertogenbosch.

Daarnaast zullen wij zorgen dat uw deelname ruimschoots bekend wordt gemaakt via social media.

Voor vragen, reacties of het maken van een afspraak om het project persoonlijk toe te lichten kunt U contact opnemen met projectleider Hawar Mouhiddine, tel: 06-36222630 of via mail: hawar@stichtingmvi.nl.

Namens de kinderen van SoSijn en stichting MVI willen we u alvast enorm bedanken voor uw aandacht en tijd en hopen wij dat U dit belangrijke project kunt ondersteunen.

Met vriendelijke groet,

Patty Waas/Eldine Mulder

Eigenaars SoSijn vof

06-50263603/06-42309783

info@sosijn.nl

www.sosijn.nl

www.stichtingmobiliteitvooriedereen.nl

Mettie Bakker

Voorzitter Stichting MVI

info@stichtingmvi.nl

Deelnemende bedrijven

Car Service Center, Raamsdonkveer.
STASSAR Watch and see, Raamsdonkveer.
GGS Techniek, Raamsdonkveer.
Tak Jachtbouw, Raamsdonkveer.
Drogisterij Van Mierlo, Raamsdonkveer.
Monshouwer internet diensten, Geertruidenberg.
Amer Shipping, Raamsdonkveer.
Gewichtspraktijk Diana Kloonen, Raamsdonkveer.
Kleding van de Koning, Raamsdonkveer.
Autoglas Raamsdonkveer, Raamsdonkveer.
Staal en Hout B.V, Geertruidenberg.
Autorijschool Ton Beljaars, Geertruidenberg.

Autobedrijf Leeman, Made.
P. Stoop, Made.
Exho B.V, Raamsdonkveer.
Pen en Potlood, Waspik.
Uitvaartzorg, Drimmelen.
Liberty Expertise Bureau, Geertruidenberg.
Strikolith  B.V, Raamsdonkveer.
Pannekoeckershuys, Den Hout.
Van Ammelsvoort Kassenbouw B.V., Raamsdonkveer.
Ron Van Riel, Made.
Kwekerij Van Den Heykant B.V, Made.
Kwekerij Gebr. Bos B.V, Made.

Nereus BV, Dordrecht
Van Helden & Partners, Dussen.
Pleatex B.V, Raamsdonkveer.
Eetcafe Hier is ‘T , Lage Zwaluwe.
Plus Valkzicht, Dordrecht.
Tuinmaterialen Vego, Zwijndrecht.