Zorgboerderij Schijndel E.O.

aardappelen
ouderen-eten

ZORGHOEVE ’T BINNENVELD IN SCHIJNDEL IS EEN BIJZONDERE BOERDERIJ

Van maandag t/m zaterdag is het een bruisende – kleinschalige – gemeenschap rondom dieren, tuinen, akkerbouw, groentenwinkel en alles wat het verblijf op een boerderij zo leuk maakt.

Stichting MVI, Ouderenzorg Schijndel en Zorghoeve `t Binnenveld zijn gestart met het realiseren van een 9-persoons zorgbus t.b.v. alle ouderen uit Schijndel e.o. Vanwege de enorme veranderingen binnen de zorg vereenzamen of dreigen vel zorgafhankelijke ouderen uit Schijndel en directe omgeving te vereenzamen.

Zorghoeve `t Binnenveld, Zorgboerderij De Heesdonck, Zorgboerderij De Woudse Hoeve verzorgen dagelijks dagactiviteiten voor zorgafhankelijke mensen uit Schijndel E.O. Deze zorgboerderijen bieden op een zinvolle en aangename wijze dagbesteding. Van het verzorgen van planten en dieren tot samen koken uit de groentetuin. En er is volop gelegenheid om te wandelen in en om de Zorgboerderijen als ook door de tuin met aangelegde wandelpaden. De zorgboerderijen zijn dagelijks open van 08.00 uur tot 20.00 uur.

Naast deze dagactiviteiten worden ook uitjes voor deze ouderen georganiseerd, kan er hulp geboden worden met het doen van boodschappen en tal van andere sociale activiteiten.

Om deze activiteiten in de toekomst te kunnen blijven aanbieden hebben we een 9-persoons zorgbus nodig.

Een 9-persoonsbus waarmee dagelijks de ouderen van en naar de activiteiten vervoerd kunnen worden. Zonder deze zorgbus wordt het onmogelijk voor deze kwetsbare groep mensen om nog deel te nemen aan sociaal belangrijke activiteiten. Zonder deze activiteiten zijn deze mensen aan huis gekluisterd en vervreemden zij steeds verder van de huidige maatschappij.

De komende weken zal Stichting Mobiliteit Voor Iedereen alle bedrijven in Schijndel E.O. benaderen om dit maatschappelijke project te ondersteunen. Zo krijgen bedrijven de kans om middels het plaatsen van een bedrijfslogo op de nieuwe Zorgbus de mogelijkheid het project te doen slagen. Dagelijks uw bedrijfslogo opzichtig op de nieuwe zorgbus, maar daarnaast ook een bedrijfspresentatie op onze veelvuldig bezochten website en vermeldingen via allerlei verschillende socialmedia items.

Naast het bezoeken van het bedrijfsleven in Schijndel zullen we ook nog verschillende leuke en opvallende acties gaan organiseren voor alle inwoners van Schijndel waarmee een ieder dit prachtige maar noodzakelijke project kan ondersteunen.

Wij hopen dat u ons en de vele ouderen uit Schijndel e.o. wil en kan helpen. Voor informatie kan u contact opnemen met projectleider Edwin Kock, 06-24525635, info@stichtingmvi.nl.of Wilbert & Caroline van Esch 06 28 88 72 49, info@zorghoevebinnenveld.nl

Stichting MVI heeft zich afgelopen maanden ingezet om een nieuwe Zorgbus te kunnen realiseren in Rosmalen en directe omgeving. 11 september 2015 zal deze nieuwe Zorgbus opgeleverd gaan worden middels een feestelijke ingebruikname. Alle deelnemende bedrijven ontvangen in de eerste week september de uitnodiging om hierbij aanwezig te zijn.

De Zorgbus zal dagelijks ingezet gaan worden om zorgafhankelijke mensen van en naar de zorgboerderij, dagbesteding en uitstapjes te vervoeren. Voor informatie omtrent de mogelijkheden kunt u contact opnemen met Paul (nummer volgt).

advertentie MVI.indd

Zorgboerderij Schijndel E.O.: 073-5495034