npex6k4m

Iedereen wil zo lang mogelijk thuis blijven wonen, in de eigen vertrouwde omgeving. Het beleid van de overheid en gemeentes is hier ook op gericht. In Boxtel wonen nog veel ouderen, die in meer of mindere mate hulp- of zorgbehoevend zijn, zelfstandig en zij willen dat ook zo lang mogelijk blijven doen.
Omdat ze geen geschikt vervoer hebben is het voor een deel van de zelfstandig wonende ouderen lastig om gebruik te maken van bestaande voorzieningen in Boxtel. Terwijl gewone dingen als een kopje koffie drinken op een terras of in een cafeetje, boodschappen doen in het centrum, deelnemen aan activiteiten of lid worden van een vereniging of club, juist zo belangrijk zijn om andere mensen te ontmoeten en zo eenzaamheid te voorkomen. Om zelfstandig te blijven en je onderdeel te blijven voelen van de wereld om je heen.
Gewone dingen weer mogelijk en makkelijk maken, daarvoor zetten Zorgzaam Boxtel en de stichting Mobiliteit voor Iedereen (MVI) zich in. In plaats van voorzieningen naar deze ouderen brengen willen wij ouderen naar onze mooie voorzieningen in Boxtel brengen. Dat willen we doen door het inzetten van een modern, opvallend, duurzaam en geschikt vervoersmiddel, een Tuk Tuk. Vanaf februari 2017 hoopt Zorgzaam Boxtel te kunnen beschikken over deze Tuk Tuk. De VVV, gemeente en het Oertijdmuseum participeren in het project.
Om de Tuk Tuk daadwerkelijk te kunnen gaan inzetten doen wij een beroep op u als ondernemer uit de regio. Wij bieden u de mogelijkheid om uw bedrijfslogo op de nieuwe Tuk Tuk te plaatsen, zodat uw bedrijf zich op een sociaal- maatschappelijke en opvallende wijze presenteert in onze regio.

Tevens bieden wij u gratis de mogelijkheid om op onze website een bedrijfspresentatie te plaatsen en zal het project en uw deelname ruimschoots aandacht krijgen in verschillende regionale media.

Voor vragen, reacties of het maken van een afspraak om het project persoonlijk toe te lichten, kunt u contact opnemen met projectleider Natasja van Deursen- van Dam, telefoon: 06-53284847 of via mail:natasjavandeursen@stichtingmvi.nl
Namens vele ouderen uit onze regio, de samenwerkingspartners binnen Zorgzaam Boxtel en Stichting MVI hopen wij dat u dit belangrijke project kunt ondersteunen.