Zorgboerderij De Witte Schuur

Geachte ondernemer,

Mogen wij hierbij uw aandacht vragen voor een nieuw project van Zorgboerderij De Witte Schuur.
Het project behelst de aanschaf van een bus voor het vervoer van cliënten van- en naar de zorgboerderij, al of niet met rollator.
Vanwege de enorme veranderingen binnen de zorg is het voor een steeds groter wordende groep mensen met een beperking onmogelijk geworden om nog deel te nemen aan sociaal belangrijke activiteiten. Vervoer van en naar dagbesteding zoals het gaan naar een zorgboerderij, sociale werkplaats, uitstapjes of gewoonweg het doen van boodschappen zijn door deze veranderingen onder druk komen te staan. Dit geldt ook voor onze cliënten die werkzaam zijn op onze zorgboerderij.

Zorgboerderij ” De Witte Schuur ” is een agrarisch familiebedrijf dat een veilige en vertrouwde omgeving biedt aan cliënten met een beperking. Op de boerderij worden Swifter-schapen gefokt, maar ook wordt er huisvesting geboden aan kleinvee zoals, kippen, kwartels, konijnen, duiven, geiten, varkens en Australische Kelpie’s. Daarnaast is er een moestuin, hoogstamboomgaard, bakkerij, atelier, theeschenkerij, houtwerkplaats en een Boerderijwinkel. Samen met een vast team van professionele begeleiders wordt er op deze plek een dagbesteding geboden aan een 40-tal deelnemers met een beperking. Er wordt hierbij gewerkt in kleine groepen waardoor er veel persoonlijke aandacht is voor de cliënt en er ‘zorg op maat’ geleverd kan worden. Door deze ‘zorg op maat’  kan iedere deelnemer persoonlijk een waardevolle bijdrage leveren aan de werkzaamheden op de boerderij.

Juist deze bijdrage aan de maatschappij is zo ontzettend belangrijk voor de cliënten. Door het hebben van een waardevolle dagbesteding hebben cliënten het gevoel erbij te horen in onze maatschappij, het versterkt hun zelfvertrouwen en het geeft ze het gevoel dat zij er toe doen. Kortom jezelf gewaardeerd voelen!

Stichting MVI zet zich nu samen met Zorgboerderij de Witte Schuur in dat deze groep cliënten hun dagbesteding kunnen behouden en deel kunnen blijven uitmaken van de maatschappij.

Vanaf april 2018 kan Zorgboerderij de Witte Schuur beschikken over een nieuwe 9-persoons Zorgbus. Deze Zorgbus zal vele mensen dagelijks vervoeren van- en naar de zorgboerderij. De bus zal rijden in de regio Culemborg, Tiel, Maurik, Lienden, Beesd, Geldermalsen, Tricht,  Leerdam, Asperen en Waardenburg. Ook zal de bus ingezet worden voor sociale activiteiten als uitstapjes, of gewoonweg het doen van de boodschappen.

Om deze nieuwe Zorgbus te kunnen gaan inzetten willen wij een beroep op u doen voor een financiële en sociaal maatschappelijk bijdrage.

We bieden u de mogelijkheid om uw bedrijfslogo op de nieuwe Zorgbus te plaatsen zodat uw bedrijf zich op een sociaal maatschappelijke en opvallende wijze presenteert in onze regio.

voor vragen, reacties of het maken van een afspraak om het project persoonlijk toe te lichten, kunt u contact opnemen met Iris Hielkema, tel: 06-15054275 of via mail: iris.hielkema@stichtingmvi.nl.

Namens vele zorgafhankelijke mensen, Zorgboerderij de Witte Schuur en Stichting MVI willen we u alvast danken voor uw aandacht en tijd en wij hopen dat u dit belangrijke project wil ondersteunen.

Hartelijke groeten,

Conny en Frans jr. van Herwijnen                                             Iris Hielkema……..
Zorgboerderij de Witte Schuur                                                   Projectleider MVI
06-13135731                                                                                06-15054275..
conny@de-witteschuur.nl                                                        iris.hielkema@stichtingmvi.nl…..

Deelnemende bedrijven

Assurantiekantoor Satter, Haaften.
La Peau Satin, Culemborg.
Istanbul kebab, Culemborg.
Verhallen Banketbakkerij & Chocolaterie, Culemborg.
Stroom en Onderstroom, Culemborg.
Sielhorst hengelsport, Culemborg.
Rutger Heijmen O&T, Culemborg.
Spik en Span Culemborg, Culemborg.
Meubelstoffeerderij HEWI, Culemborg.
Ecobeautyshop, Culemborg.
Crum Culemborg, Culemborg.
Financieel Strateeg, Culemborg.
TW Projects, Culemborg.

Floralia – Tuinontwerp, Culemborg.
Middelkoop Keukens, Culemborg.
Plus Giel Smits, Culemborg.
Autoschade van Jaarsveld, Culemborg.
Levende ruimte adviseur, Culemborg.
Juwelier Melikyan, Culemborg.
Slagerij Knobbout, Culemborg.
Vervoersbedrijf Kool, Culemborg.
Schoonheidssalon Le Souris, Culemborg.
M.Salari Transport B.V., Culemborg.
Crum Servicestation b.v., Culemborg.

Tandheelkundig centrum Parijsch, Culemborg.
Stukadoorsbedrijf Paul in den Eng, Culemborg.
Van Laar Slijptechniek, Culemborg.
H.O. Uittenbogert BV, Culemborg.
DiMa Service, Culemborg.
Prometier info systems, Culemborg.
Bureau Albatros, Culemborg.
Marjolein Tuinwerk, Culemborg.
Lof afscheid & uitvaartzorg, Culemborg.
Open & Puur, Culemborg.
Cafetarie Monja, Culemborg.