Het Boeijend Huys in Berkel-Enschot voorziet ouderen met dementie van een dagbesteding. De zorglocatie is in het leven geroepen om dagelijks vijf personen een veilige en vertrouwde omgeving te bieden. Iets wat van enorm belang. Om deze mensen elke dag opnieuw weer een fijne plek te bieden, worden zij opgehaald met de nieuwe zorgbus van het Boeijend Huys.

De zorglocactie was hard toe aan een nieuwe bus. Het vorige exemplaar grossierde in gaten en gebreken, zo vertelt Patrick van Boeijen, contactpersoon van Boeijend Huys: “Eerst maakten we gebruik van een eigen bus, die we tweedehands hadden gekocht. Maar op den duur was deze echt op en versleten. De gaten vielen er in en we hadden écht een nieuwe nodig. Dit kon echt niet langer.”

Zoektocht naar zorgbus
In het woonhuis worden de mensen verwelkomd in een sfeervolle omgeving waar zij gebruik kunnen maken van de voorzieningen. Maar om deze woonruimte in het Boeijend Huys blijvend aan te kunnen bieden, is de komst van de nieuwe zorgbus cruciaal. Van Boeijen vervolgt: “De drang naar een nieuwe bus was groot, maar de som geld die de aanschaf met zich meebrengt is dat ook. Maar ik ga niet bij de pakken neer zitten en ben op zoek gegaan naar hulp. Via het internet ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij Stichting MVI en zij boden dé uitkomst”.

Belang lokale ondernemers
De stichting heeft, na kortstondig contact met het Boeijend Huys gehad te hebben, zich ingezet voor een nieuwe bus. In samenwerking met lokale ondernemers is het mogelijk gemaakt om een een bus aan te schaffen voor het woonhuis. Zonder de belangrijke bijdrage van deze groep is het niet mogelijk om zo’n bus te realiseren. Naast het ophalen van mensen wordt de bus tevens ingezet om uitjes te ondernemen. Zo worden de Beekse Bergen of bosrijk gebied vaak bezocht.