Japara Zorg en Welzijn in Erp behoeft een eigen zorgbus en start daarom een samenwerking met Stichting MVI. De zorginstelling uit Brabant rijdt momenteel met twee eigen auto’s maar ziet graag op termijn een bus komen waarmee zij efficiënter mensen op kunnen halen.

Japara biedt zorg aan volwassenen die behoefte hebben aan dagbesteding. Deze mensen lijden aan een licht verstandelijke beperking of psychische klachten. Zij krijgen deze zorg aangeboden in een prettige en huiselijke setting. Bij de welzijnsinstelling staat voorop dat iedereen zich vertrouwd en gehoord voelt.

Buitenactiviteiten
In Erp komen de mensen in aanraking met dieren. De gecreëerde sfeer door de aanwezigheid van deze dieren wordt vaak als prettig ervaren. Zo zijn er verschillende activiteiten die in het teken staan van dieren. Ook het werken in de biologische tuin valt onder de buitenactiviteiten.

Binnenactiviteiten

Naast de activiteiten met de dieren wordt er binnen aandacht besteed aan creativiteit. Zo kunnen de bezoekers van Japara meedoen aan dans, muziek, spellen en koken. Ook is er een therapeutisch muziekwaterbed, waar het lichaam helemaal in tot rust kan komen. Meer informatie over deze therapeutische handelswijze is te vinden op de site van Japara Zorg en Welzijn.

Momenteel haalt de zorginstelling de bezoekers op met privé auto’s. Maar in de toekomst willen zij dit doen met een nieuwe bus, zodat zij op een efficiëntere manier mensen op kunnen halen. Met de komst van de bus kunnen meerdere mensen tegelijk vervoerd worden.