Zorgboerderij Roebroek Hoeve in Nuth heeft al enkele maanden een nieuwe zorgbus in gebruik, iets wat een enorme uitkomst is voor de rolstoelgasten van de zorglocatie. Zij hoeven niet meer met eigen taxi-vervoer te komen, maar kunnen opgehaald worden door de bus.

De Roebroek Hoeve biedt dagbesteding aan zorgbehoevenden boven de achttien jaar. Zij kunnen daar deelnemen aan verschillende activiteiten waaronder helpen in de keuken en tuinieren. Bovenal hoopt de zorgboerderij in een ongedwongen sfeer mensen aan een plezierige dagbesteding te helpen.

Inzet privé auto
Voordat de komst van de zorgbus was gerealiseerd, werd een aantal bezoekers opgehaald door een van de eigenaren. Dit gebeurde in een privé auto. Deze bood geen plek aan mensen die minder mobiel zijn en dus in een rolstoel zitten. Vandaar dat de nieuwe zorgbus, mede mogelijk gemaakt door Stichting MVI, een grote vooruitgang is voor de bezoekers van de Hoeve.

Wekelijks komen er zo’n vijftien bezoekers bij De Roebroek Hoeve om hun dag te vullen met de verschillende activiteiten. Met de komst van de nieuwe bus kunnen meerdere personen tegelijk mee om er op uit te gaan. Onder begeleiding van vrijwilligers worden verschillende winkels bezocht om de boodschappen te doen. Dit zorgt natuurlijk voor het onderhoud van de sociale contacten.