Feestelijke oplevering zorgbussen Archipel

Zorginstelling Archipel heeft haar zorgbussen afgelopen week feestelijk in gebruik genomen. Na een intensief traject met lokale sponsoren en partner Stichting Mobiliteit voor Iedereen zijn opnieuw bussen opgeleverd voor Archipel. Dit zijn respectievelijk de derde en vierde bus voor de organisatie.

Voor Archipel was de samenwerking met Stichting MVI niet nieuw. Voor twee andere bussen riep de zorglocatie ook de hulp in van de stichting. Destijds zijn er twee bussen succesvol opgeleverd. Vanwege de enorme veranderingen binnen de zorg is het voor een steeds groter wordende groep mensen met een beperking onmogelijk geworden om nog deel te nemen aan sociaal belangrijke activiteiten. Mede daarom heeft Archipel besloten om nogmaals een beroep te doen op Stichting MVI.

Vervoer van en naar dagbesteding zoals het gaan naar een sociale werkplaats, uitstapjes of gewoonweg het doen van boodschappen zijn door deze veranderingen onder druk komen te staan. Dit geldt ook voor de cliënten van Archipel.