‘Iedereen verdient een eerlijke kans’

Nick Bastiaansen, ondernemer en eigenaar van NB Technics, vertelt aan Stichting MVI zijn persoonlijke verhaal, waarom hij een van onze projecten ondersteunt en wat zijn persoonlijke motief is. Als Stichting MVI zijnde zetten we om de haverklap een jonge ondernemer in de aandacht. Vandaag Nick Bastiaansen.

‘Meestal’ als Bastiaansen een belletje krijgt of hij een project wilt ondersteunen, kost het hem veel bedenktijd. Dit maal was de keuze snel gemaakt. De eigenaar van NB Technics krijgt de vraag of hij de zorgbus van TeamUniek wilt ondersteunen. Waarop hij volmondig met ja antwoordt.

TeamUniek zet dagelijks zich in voor mensen met een beperking. Om hen te kunnen vervoeren of simpelweg mee te nemen naar een uitje, is de dagbesteding aangewezen op duur vervoer, óf een zorgbus die mogelijk wordt gemaakt door Stichting MVI en ondernemers.

Bastiaansen maakte zelf van dichtbij mee hoe het is om iemand in de familie te hebben met een beperking en snapt als geen ander hoe belangrijk deze zorgbus is. Zijn zus werd geboren met een stofwisselingsziekte en had een hele andere jeugd vergeleken met een ander kind. Zo ging zij bevoordeeld naar een speciale school en had ze een aangepaste fiets. De mensen bij TeamUniek krijgen met dezelfde problematiek te maken, reden voor de ondernemer om de bus te ondersteunen.

De ondernemer vertelt: “Iedereen verdient een eerlijke kans in de maatschappij. Door bij te dragen aan de zorgbus van TeamUniek, bied ik die mensen een klein beetje meer hoop. De bus gaat uiteindelijk veel betekenen voor deze groep en daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen”, aldus Bastiaansen.