Maak kennis met: Recor Zorg

De afgelopen tijd heeft Stichting MVI weer meerdere nieuwe projecten mogen verwelkomen. Onder deze projecten ook Recor Zorg in Den Haag. Recor Zorg verzorgt dagactiviteiten voor ouderen met lichamelijke beperkingen of een vorm van dementie. Dankzij deze dagbesteding kunnen mensen (langer) thuis blijven wonen, kan de familie de zorg beter volhouden, maar belangrijker nog: zo blijven deze mensen onderdeel van de samenleving en houden zij plezier in het leven.

Recor Zorg heeft bepaalde waarden hoog in het vaandel staan, net zoals Stichting MVI. Dat mensen lang en fijn thuis kunnen blijven wonen, maar ook dat zij nog midden in de maatschappij staan. Voor veel mensen is dat van groot belang. Zonder deze waarden raken veel mensen vereenzaamd en dat staan we allebei niet toe. Daarom ook dat we elkaar gevonden hebben in een samenwerking.

Het leeuwendeel van Recor’s-bezoekers is minder mobiel dan zij gewild zouden hebben en is overgelaten aan vervoer van en naar de dagbesteding. In de huidige situatie wordt dat allemaal geregeld door afspreken met reguliere vervoerders. Maar dit wordt simpelweg te duur door de bezuinigingen in het WMO. Recor Zorg probeert creatief te zijn met oplossingen en gaat de samenwerking met Stichting MVI aan om zo het vervoer op goedkopere basis in eigen handen te krijgen.

Een perfecte oplossing voor het vervoersprobleem is mogelijk de aanschaf van een eigen aangepaste zorgbus. Doordat deze door medewerkers en vrijwilligers gereden zal worden, drukt dit de kosten aanzienlijk en biedt het de bezoekers meer veiligheid om door een bekend gezicht opgehaald en begeleid te worden. Daarnaast biedt dit ook nog de mogelijkheid om gedurende de dag uitstapjes te maken waar nieuwe vriendschappen en sociale contacten ontstaan. Een win-win situatie dus!