De rolstoelbus van Stichting Mobiliteit voor Iedereen

Stichting Mobiliteit voor Iedereen is dé aanbieder op het gebied van doelgroepenvervoer en rolstoelbussen. Sinds 2014 exploiteert en faciliteert de stichting doelmatig zorgvervoer aan zorginstellingen. De rolstoelbus is hierin het belangrijkste vervoersmiddel wat Stichting MVI biedt.

Non-profit organisatie Stichting MVI zet zich in voor zorgafhankelijke groepen zoals ouderen en jongeren met een beperking. Hun mobiliteit wordt gegarandeerd door hen vervoer aan te bieden. De Stichting legt heel sterk het verband tussen eenzaamheid en het ontbreken van mobiliteit. Door vervoer mogelijk te maken en de mobiliteit van deze mensen te garanderen, wordt eenzaamheid voorkomen en tegengegaan.

De rolstoelbus is één van de bussen die Stichting MVI biedt om te kunnen voldoen aan uw vervoersvraag. Naast de rolstoelbus, behoren de lopersbus en 9-persoonsbus ook tot ons assortiment. De rolstoelbus wordt geleverd in samenwerking met Mercedes (Sprinter), de lopersbus met Opel (Movano) en 9-persoonsbus ook door Mercedes (Vito).

Alternatief vervoer
Naast het dieselvervoer beschikt de stichting ook over een elektrisch aanbod. Stichting Mobiliteit voor Iedereen verduurzaamt het vervoer en stelt u in staat om uw rolstoelbus te elektrificeren met de e-Crafter (Volkswagen). Ook de e-Vito behoort tot ons elektrische aanbod.

Nog steeds geven meer dan één miljoen Nederlanders, jong en oud, aan zat zij zich eenzaam voelen. In 75% van de gevallen is een gebrek de oorzaak hiervan. Door in te spelen op dit probleem, wilt Stichting MVI eenzaamheid terugdringen.

Sinds de oprichting heeft de stichting meer dan 100 bussen kunnen realiseren. De rolstoelbus speelt hierin de meest prominente rol. Met deze bussen worden dagelijks duizenden uit de vereenzaming geholpen. Het doel van Stichting MVI is, met behulp van de rolstoelbus, eenzaamheid te bannen uit de Nederlandse samenleving.

Elektrisch

Begin 2020 maakte Stichting MVI een koerswijziging door vooral in te zetten op ‘groen’ vervoer. In samenwerking met Tribus Group en Pon Automotive is een elektrische rolstoelbus ontwikkeld die voldoet aan alle eisen van zorginstellingen met een vervoersvraag.

Sinds 2020 zijn de eerste elektrische modellen ingezet en is er een begin gemaakt om het zorgvervoer in Nederland te verduurzamen. King Arthur Groep had de primeur door als eerste zorgorganisatie over te gaan op het rijden van elektrische rolstoelbussen. Zij beschikken over zeven elektrische voertuigen.