Vindt u Sociaal Maatschappelijk ondernemen belangrijk en waaruit blijkt dat.

Sociaal Maatschappelijk Ondernemen is voor ons belangrijk. Iedereen moet een museum kunnen bezoeken. Wij hebben een redelijke entreeprijs en voor groepen die het financieel moeilijk hebben, is er een mogelijkheid om een beperkt aantal VIP kaarten aan te vragen. Deze geven recht op entree en een kopje koffie of thee. Deze VIP kaarten worden door sponsoren beschikbaar gesteld.

Waarom heeft u middels een deelname het Zorgbusproject ondersteund?

Ouderen is een steeds groter groeiende groep en juist zij vinden het leuk om een museum te bezoeken dat dichtbij staat. Je kunt de spullen aanraken en het Erfgoed Depot is laagdrempelig. We zijn goed bereikbaar, hebben een gratis parkeerterrein en voor ouderen is het vaak fijn om met begeleiders of familie naar een museum te gaan. Zij zien hier objecten van vroeger die zij thuis gebruikten, of op school of in hun omgeving. De verhalen komen dan los en dat is leuk om te horen. Mensen genieten echt als ze naar het Erfgoed Depot komen en dat is het mooiste cadeau dat je hen kunt geven. Een stukje beleving.