Gesteund project:
Uitgelicht bedrijf:

Uitvaartbegeleiding Harriet van der Vleuten

Algemene informatie Bedrijf

Het begeleiden van uitvaarten in de regio Tilburg en Den Bosch. Betrokken en professioneel ondersteunen wij nabestaanden bij het nemen van afscheid en het vormgeven van de uitvaart. Vanaf de melding of het voorgesprek tot en met de uitvaartplechtigheid en de nodige nazorg kan men op ons rekenen. Het belangrijkste van een uitvaart is dat het afscheid past bij degene die overleden is en zijn of haar naasten. Om dat te bereiken is het belangrijk dat wij als uitvaartbegeleider goed meebewegen met hetgeen door de familie of vrienden zelf wordt aangedragen. Ons uitgangspunt is om niet ongevraagd zaken bij de mensen úit handen te nemen, maar hen juist iets ín handen te geven om zo samen te komen tot een afscheid dat past. Waarbij we natuurlijk wel ontzorgen waar nodig. Een andere belangrijk aspect is tijd, wij geven mensen de tijd om tot beslissingen te komen en ruimte om op keuzes terug komen. Uitvaartbegeleiders zijn Harriet van der Vleuten, Lian van Meel en Anne Penners.

Vindt u Sociaal Maatschappelijk ondernemen belangrijk en waaruit blijkt dat.

Ja. Wij waren betrokken bij de oprichting en zijn nog steeds een actief lid van het netwerk Sterven en Rouw, een platform van organisaties en bedrijven actief op het terrein van sterven en rouw in Midden-Brabant. Dit netwerk is belangrijk vanwege de onderlinge contacten, maar vanuit het netwerk worden ook activiteiten georganiseerd voor het Tilburgse publiek.

Waarom heeft u middels een deelname het Zorgbusproject ondersteund?

Het idee om ouderen te ondersteunen bij het ‘de deur uit gaan’ sprak mij aan.