Zero Emissie

Elektrisch zorgvervoer stichting MVI

2020 is het jaar dat Stichting MVI groen vervoer, ofwel elektrisch zorgvervoer in de zorg implementeert.

Uitgangspunten blijven:

1. Ontzorgen zorg (Bijvoorbeeld laadpalen worden geregeld door ons. Geen ‘open ends’)
  2. De laagst mogelijke prijs (We willen niet duurder worden dan diesel)
  3. Bruikbaarheid (B-rijbewijs, gemakkelijk laden, snelladen, fijn rijden, etc.)
  4. Beschikbaarheid (deze zomer, najaar rijden)

Rolstoelbussen:

Rolstoelbussen zijn zwaar en we willen de bussen kunnen blijven besturen met een B rijbewijs. Daarom moet het voertuig inclusief rolstoelinbouw niet boven de 3500 kg uitkomen.

Tribus heeft in samenwerking met Volkswagen de rolstoelversie van de E-Crafter ontwikkeld. Wij zijn daar zo enthousiast over dat we importeur Pon hebben gevraagd alle beschikbare voertuigen voor 2020 voor ons te reserveren.

Specificaties:
9-persoons rolstoelbus
2 rolstoelplekken
Snelladen in 45 minuten (80%)
Actieradius 150km

Elektrische rolstoelbus Ecrafter Stichting MVI

9-persoons zorgbussen:
Wij hebben de Mercedes E-Vito Tourer geselecteerd als beste oplossing die voldoet aan al onze criteria: https://www.mercedes-benz.nl/vans/nl/vito/e-vito-tourer

De geavanceerde eVito Tourer PRO voldoet aan alle eisen van modern elektrisch vervoer. En is net zo functioneel, veilig en comfortabel als u van een Mercedes-Benz Vito gewend bent.

De eVito Tourer PRO heeft een actieradius tot 135 – 148 km. De geïnstalleerde accucapaciteit bedraagt 41 kWh en kan met een oplaadcapaciteit van 7,2 kW in ca. 6 uur van 0 tot 100% worden opgeladen.

De eVito Tourer PRO is eveneens leverbaar in de uitvoeringen “lang” en “extralang”. In het royale interieur met maar liefst 8 zitplaatsen plus bestuurder ondervindt u geen beperkingen door de elektro-aandrijving.

De eVito Tourer PRO wordt aanbevolen voor het rijden in de stad en voor planbare, vaak terugkerende ritten.

Bekijk hier de video

Overig elektrisch vervoer voor de zorg.

Nieuw is dat wij het overige vervoer voor de zorg ook faciliteren zoals goederenvervoer waaronder de E-vito valt.

De eVito Gesloten Bestelwagen.

De eVito Gesloten Bestelwagen heeft een actieradius tot 136 – 149 km. De geïnstalleerde batterijcapaciteit bedraagt 41 kWh en kan bij een laadvermogen van 7,2 kW in ca. 6 uur tijd  van 0 tot 100% worden opgeladen.

De eVito Gesloten Bestelwagen kan besteld worden in de lengtes “lang” en “extralang”. Met zijn laadruimte van 6,0 m³ resp. 6,6 m³ heeft u dankzij de elektrische aandrijving geen enkele beperking. Het laadvermogen bedraagt bij de voertuiglengte lang tot 1.016 kg, en bij de voertuiglengte extralang tot 991 kg.

De eVito Gesloten Bestelwagen wordt aanbevolen wanneer uw voertuig vooral in de stad onderweg is en gebruikt wordt voor planbare, vaak terugkerende routes.

Benieuwd naar alle voordelen van de eVito Gesloten Bestelwagen en de DeVito Tourer of het andere elektrische aanbod van Stichting MVI? Neem dan snel contact op met Edwin Kock om een proefrit in te plannen. Tel: 06-24525635 of E-mail: info@stichtingmvi.nl.