Stichting Mobiliteit voor Iedereen zet zich actief in tegen eenzaamheidbestrijding.

De invoering van WMO-2015 en daarmee het verlagen of geheel schrappen van vervoers-indicatiestellingen door gemeenten en het ingrijpen in PGB-budgetten ligt aan de basis van de vervoersproblematiek die wij bij de verschillende zorginstellingen aantreffen. Door deze wijziging en de bijkomende kostenpost dreigen dagbestedingen te worden gesloten en dreigen onder andere ouderen te vereenzamen. Dit probleem wordt vanuit de politiek landelijk erkend en herkend. Stichting MVI stelt zorginstellingen in staat om tegen gereduceerde tarieven over eigen zorgbussen te beschikken. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van lokale ondernemers.

Waarom doen instellingen dit niet zelf?

Zorgorganisaties signaleren de problematiek, maar hebben vaak niet de tijd om alle mogelijkheden naast elkaar te leggen. Stichting MVI heeft dit probleem in 2014 al onderkent en heeft zich sindsdien verdiept in deze markt. Inmiddels is de Stichting met ruim 130 bussen in Nederland marktleider en daardoor in staat om gunstige afspraken te maken met landelijke partijen vanwege de schaalgrootte.  Daarnaast heeft Stichting MVI een eigen binnen- en buitendienst waarmee zij lokale ondernemers benaderen om ook een steentje bij te dragen aan de kosten van de bus.

Dit alles zorgt dat zorgondernemers bij Stichting MVI tegen een laag vast maandbedrag hun gepersonaliseerde zorgbus kunnen leasen.

Waarom samenwerking met Stichting MVI?

Samenwerking met Stichting MVI is voor zorgcentra de ideale manier om zorgvervoer te organiseren. Daarnaast wordt de zorginstelling volledig ontzorgt: zowel verzekering, onderhoud áls belastingen zitten in het maandelijke tarief. Dit betekent dus dat er geen onverwachte uitgaves meer zullen zijn.

Wat doet Stichting MVI concreet voor de Zorginstelling?

Stichting MVI is in staat om zorginstellingen te voorzien van betaalbare zorgbussen. Doordat wij marktleider zijn in Nederland, hebben we met diverse landelijke partijen gunstige afspraken waar uiteraard de zorginstellingen direct van profiteren. Daarnaast benaderen wij via onze eigen binnen- en buitendienst lokale ondernemers die de projecten ondersteunen door ofwel een vaste periodieke bijdrage gedurende de looptijd ofwel een eenmalige donatie bijdragen aan de kosten voor de bus.  Door deze combinatie zijn wij in staat om zowel de aanschaf van de bussen, de verzekering als het onderhoud tegen een vast en gunstig maandelijks bedrag te leveren aan de zorginstellingen.

Wilt u weten wat Stichting MVI voor u kan betekenen? Neem dan contact op via info@stichtingmvi.nl