Dennis van Druten
dennis.van.druten@stichtingmvi.nl
Bosscheweg 104 5056 KD Berkel Enschot

Actief Zorg

Actief Zorg is bij u als lokale ondernemer vast bekend als thuiszorgorganisatie, maar wist u dat ze onder andere ook dagbestedingen voor ouderen en kleinschalige woon-zorggroepen hebben die zich richten op mensen met een beperking of ouderen met geheugenproblematiek?

Actief Zorg zet zich in tegen vereenzaming
Actief Zorg heeft recent Zuid Zorg overgenomen en ook Boeijend Huys. Hiermee heeft Actief Zorg ervoor gezorgd dat een grote groep kwetsbare mensen hun veilige thuis, persoonlijke begeleiding en een fijne dagbesteding niet zijn kwijtgeraakt. Dit is slechts de eerste zet want er zullen snel nog meer dagbestedingen als deze volgen in de regio’s Waalwijk en Tilburg. Naast het bieden van dagbesteding heeft Actief Zorg natuurlijk ook thuiszorg, verpleging en thuisbegeleiding. Zo is er een grote sociale controle op deze kwetsbare ouderen en bestrijden zij vereenzaming op meerdere fronten.

Kleur geven aan leven door passend vervoer
Helaas is ook Actief Zorg geconfronteerd met de drastische veranderingen in de zorg vanuit de overheid. Daarom benaderen wij sociaal betrokken ondernemers zoals u om aangepast vervoer mogelijk te maken wat geschikt is voor ouderen met een zorgvraag.
Deze rolstoelbus wordt door medewerkers en vrijwilligers gereden en zo worden deze kwetsbare ouderen veilig van en naar de dagbesteding gebracht. Maar af en toe leuke uitstapjes doen wordt zo ook weer mogelijk gemaakt, denk dan aan een bezoekje aan de weekmarkt of een kerstshow bezoeken bij het tuincentrum. Deze sociale contacten geven weer een beetje kleur aan het leven.

Mogen wij op u rekenen?
In het eerste kwartaal van 2020 trachten we in samenwerking met Stichting MVI te kunnen beschikken over een nieuwe rolstoelbus voor deze activiteiten.

Ook ú kunt helpen om bijzondere momenten tijdens gewone dagen mogelijk te maken. Op deze rolstoelbus zullen we uw bedrijfslogo met trots plaatsen en verwijzen naar uw ondersteuning. We maken publiciteit over deze bus in de regionale media en benoemen daarbij de sponsoren. Ook zullen we uw bedrijf ‘taggen’ en linken in berichten op sociale media en onze website. Graag willen wij u vragen of u openstaat voor een ondersteuning?

Voor reactie of aanvullende informatie neem dan gerust contact op met Dennis van Druten van Stichting MVI. U kunt hem bereiken via: 06- 47964210 of per e-mail: dennis@stichtingmvi.nl

Namens alle deelnemers, begeleiding en vrijwilligers alvast bedankt voor uw tijd en aandacht, wij hopen dat u dit belangrijke project wil en kan ondersteunen!

Steun het project! Doneer nu aan Actief Zorg

Deelnemende bedrijven met logo

Café het Raadhuis, Berkel Enschot.
Autotaalglas Tilburg, Tilburg.
Tegels.com, Oisterwijk.
Van Iersel Tuin en Park BV, Oisterwijk.
Cafetarie de Knuistboom, Oisterwijk.
Praktijk voor Psychologie, Tilburg.
MGB Cladding systems, Waalwijk.
Café Bar Efes, Waalwijk.
CDC TANDZORG, Best.
Parel administraties en Advies, Oisterwijk.
Goedehuizen, Waalwijk.
Desch Plantpak, Waalwijk.
New Care Supplements, Waalwijk.
Koerier Service Waalwijk, Waalwijk.
Cafetaria Catering Ophorst, Sprang-Capelle.
Café Restaurant Landzicht, Sprang-Capelle.
Plan 4 You, Waalwijk.
R en R Electronics, Sprang-Capelle.

Donateurs

Bed and Bike Oisterwijk, Oisterwijk.
Restaurant L’Abeilla, Udenhout.
Klundert Muziek B.V., Oisterwijk.
Sanirooy B.V., Heukelom.
Eethuis Sultan, Oisterwijk.
Dedudo EHBO, Berkel Enschot.
Carinhoso Globo B.V., Waalwijk.
Groenen Transport, Udenhout.
Pantheon Projecten, Berkel Enschot.
Fysiotherapie Adriaan Vervloet, Berkel Enschot.
PGM B.V., Waalwijk.
Schildersbedrijf Jan Bakkers, Waalwijk.
Catering Wolfs, Berkel-Enschot.
Wijkmans Schildersbedrijf, Waalwijk.