Ilona Timmer
3, Brugstraat, 6191 KC Beek

Bella Vita Beek

Bella Vita BEEK is sinds januari 2018 een kleinschalige dagbesteding. De missie van Bella Vita Beek is kleinschalige dagbesteding aanbieden waar de cliënt centraal staat, zodat zij mensen een mooie en zinvolle dagbesteding kunnen bieden. Bij Bella Vita staat gezelligheid, thuis voelen en vooral het samen zijn voorop. Zij willen mensen uit het sociale isolement halen en/of houden en hierdoor mensen nader tot elkaar brengen.

Het vertrekpunt van Bella Vita is wat iemand wel nog kan vanuit zijn of haar eigen kracht. Het stimuleren van zijn of haar kwaliteiten en deze zoveel mogelijk tot stand te laten komen. Bella Vita probeert iedereen op een leuke manier te stimuleren om deel te nemen aan verschillende activiteiten. Achter de activiteiten zit altijd een doordachte reden om het functioneren van gasten zo optimaal mogelijk te maken. Door bovenstaande probeert men de zelfredzaamheid te stabiliseren waardoor mensen langer in staat zijn om thuis te kunnen blijven wonen.

Bella Vita Beek zet zich in voor senioren met somatische aandoeningen, psychogeriatrische klachten, lichamelijke of zintuiglijke klachten, chronisch zieken en/of psychische klachten. Door diagnose overstijgende doelgroepen te combineren kunnen mensen van en met elkaar leren. Hierdoor staat de persoon centraal in tegenstelling tot het ziektebeeld van iemand.

Deze doelgroep is meestal afhankelijk van duur taxivervoer in verband met hun  mobiliteitsbeperkingen. Om dagelijks de cliënten uit de regio (Westelijke Mijnstreek) het vervoer aan te kunnen bieden, heeft Bella Vita Beek besloten dit, ondersteund door MVI, in eigen beheer te doen met de nodige vrijwilligers die op de bus rijden.

Bedrijven wordt de mogelijkheid geboden om het bedrijfslogo of bedrijfsnaam op de nieuwe bus te plaatsen. Op deze manier draagt het bedrijfslogo logo op een leuke en originele manier naamsbekendheid naar buiten en daarnaast dragen bedrijven bij aan een belangrijk maatschappelijk project. En niet op de laatste plaats zorgt de sponsor mede ervoor dat senioren uit het sociale isolement komen.

Voor informatie, reactie of vragen kunt u direct contact opnemen met de projectleiders mw. Ilona Timmer, telefoon: 0612514674 of via email: Ilona.timmer@stichtingmvi.nl

Steun het project! Doneer nu aan Bella Vita Beek

Deelnemende bedrijven met logo

Schoenmode Hoedemakers, Beek.
Bouwbedrijf Dohmen bv, Beek.
Premio Jamrozik, Beek.
Bakkerij Martens, Beek.
Meeting Point ‘t Schip, Beek.
Markt 11 Horeca, Beek.
Credion Zuid-Limburg, Beek.
Finance 4 Business Bv, Beek.
Siemensma Bewindvoering, Geleen.
Direkt Mail Service Buro, Beek.
RVS Paleis, Geleen.

Donateurs

Restaurant de Poort, Beek.
Slagerij Guido Veugen, Beek.
AVS Installatie, Beek.
Yoga Poyck, Beek.
Cafe Frusch, Beek.
Yoga-Communication-Realization, Beek.
Esthetica Bianca, Beek.
H.G. Gelissen, Beek.
Myosotis Ritueel bij Afscheid, Beek.
Gezond in het Groen, Beek.
Keurslagerij Eidams, Stein.
Pedicurepraktijk footcare 4 all, Beek.
Kiowa-Yoga, Elsloo.
Gonzales BBQ, Spaubeek.

Van der Bijl Productions, Elsloo.
Schmeitz Goudmsid Juwelier, Stein.
Zonneveld 1966, Stein.
Gewichtsbeheersing Isabel, Stein.
Kapsalon N-Style, Stein.
Cleven Auto’s Vof, Bingelrade.
Salon Hennie, Stein.
MTS Veendrick, Amstenrade.
Kuijs Fysiotherapie, Beek.
Limo Ruitersport, Geleen.
Gabriel Hulpmiddelen, Beek.
PM Mobility, Beek.
Packing Solutions, Beek.
V. Brederode Optiek, Geleen.