Irene Ploeg
Irene.ploeg@stichtingmvi.nl
Zeldertsedreef 2, 3824 EK Amersfoort

Beytna

Stelt u zich eens voor: u bent 80 jaar en u ervaart achteruitgang van uw gezondheid en u woont nog steeds thuis maar vanwege uw gezondheid kunt u niet meer zelfstandig weg. Niet makkelijk kunnen reizen betekent een hele ingrijpende verandering in uw leven. Het lijkt of alle kleur langzaam uit het leven verdwijnt. Sommige voor u belangrijke en leuke dingen die u vroeger graag deed gaan moeizamer, als ze nog gaan. Hoe fijn zou het dan zijn om naar een leuke ontmoetingsplek met activiteiten te kunnen gaan. Ergens naar toe te gaan waar u zich prettig voelt om sociale contacten op te doen en te onderhouden. Gewoon een onbezorgde leuke dag te beleven!

Kleur geven aan het leven
Met Beytna, wat ons huis betekent, willen wij zorg en aandacht bieden aan de interculturele senioren. Zorg die verder reikt dan begeleiding en aandacht. Je verdiepen in de wereld van een ander, samen eten, drinken, praten, lachen en misschien wel huilen. Bij ons ontmoetingscentrum wordt dit mogelijk gemaakt! Gezelschap, levensvreugde en plezier staan hierbij voorop. Eenzaamheid wordt tegen gegaan en er wordt ook aan de conditie en het geheugen gewerkt. We spreken de verschillende talen van onze bezoekers en we begrijpen hun culturele achtergrond. Om bij onze ontmoetingsplek te kunnen komen, hebben ouderen goed aangepast vervoer nodig. Dit kan Beytna in samenwerking met MVI bieden, echter hiervoor is wel hulp nodig.

Passend vervoer
Een aangepaste rolstoelbus is voor Beytna de oplossing. De aanschaf van zo’n bus valt buiten de reguliere vergoedingen van de overheid. Dit houdt in, zeker tijdens Corona, dat veel ouderen niet naar ons toe komen. Daarom heeft Beytna nu de keuze gemaakt om samen met Stichting MVI en sociaal betrokken ondernemers dit aangepast vervoer te gaan regelen. Deze bus gaat bestuurd worden door vrijwillige chauffeurs van Beytna. De chauffeurs vinden het erg leuk om mensen heen en weer te rijden en hun dag zinvol te besteden. Niet alleen het persoonlijke contact als team maar ook het vertrouwen in elkaar zorgt ervoor dat het goed loopt en we hebben chauffeurs die de taal van onze oudere bezoeker spreekt.

Help ons mee!
Om dit vervoer blijvend te realiseren, zijn wij afhankelijk van MVO-partners. Als MVO-partner bent u ambassadeur van onze bus en krijgt u bijvoorbeeld een mooie plek voor promotie van uw bedrijf op de bus. Uw logo is goed zichtbaar wanneer wij onze deelnemers vervoeren van en naar onze ontmoetingslocatie! Onze ouderen komen uit heel Amersfoort en omgeving. Verder maken we publiciteit over deze bus in de regionale media en benoemen daarbij de sponsoren. Ook zullen we uw bedrijf ‘taggen’ en linken in berichten op sociale media en onze website.

Voor reactie of aanvullende informatie neem dan gerust contact op onze projectleider Irene Ploeg, telefoon: 06-50284601 of email: irene.ploeg@stichtingmvi.nl.

Steun het project! Doneer nu aan Beytna

Deelnemende bedrijven met logo