5, Lunerkampweg, 5245 NB Rosmalen

Dagbesteding Eyghen Wijze

Per 1 juli 2015 opende op stadsboerderij Eyghentijds de dagbesteding: “Op Eyghen Wijze”. Op Eyghen Wijze biedt ouderen uit de regio een betaalbare en inspirerende dagbesteding met als voornaamste doel het behouden en vergroten van de zelfredzaamheid.

Door de veranderingen in de zorg is een groeiende groep ouderen ontstaan die langdurig of kortdurende hulp en ondersteuning nodig hebben terwijl zij nog wel zelfstandig wonen. De dagbesteding van Op Eyghen Wijze is bedoeld voor ouderen met een lichte lichamelijke, psychische of sociale problematiek en/of vormen van dementie.

“Op Eyghen Wijze” is uniek doordat de activiteiten gerelateerd zijn aan het boerenleven. Ouderen maken gebruik van- en doen mee aan de verschillende activiteiten op de stadsboerderij. De verschillende ruimtes zijn duurzaam ingericht en goede zorg voor de aarde wordt door Op Eyghen Wijze heel belangrijk gevonden.

De drie uitgangspunten van Op Eyghen Wijze zijn:

• Beweging als rode draad door de dag voor het behoud en het verbeteren van de fysieke en mentale gezondheid. Uiteraard aansluitend op ieders niveau.
  • Gezonde en verantwoorde voeding, samen eten wordt dagelijks zo veel mogelijk uit eigen tuin gegeten
  • Oprechte persoonlijke aandacht, er is een variabel dagprogramma met veel ruimte voor eigen inbreng van de deelnemers.

Stichting MVI heeft zich ingezet om een nieuwe Zorgbus te kunnen realiseren in Rosmalen en directe omgeving.

Steun het project! Doneer nu aan Dagbesteding Eyghen Wijze

Deelnemende bedrijven met logo