Kimberley Haazen
kim.haazen@stichtingmvi.nl
Vredenburch, van Vredenburchplantsoen 1

Florence Rijswijk

Stelt u zich eens voor: u bent 80 jaar en u ervaart achteruitgang van uw gezondheid en u woont nog steeds thuis maar vanwege uw gezondheid kunt u niet meer zelfstandig weg. Niet makkelijk kunnen reizen betekent een hele ingrijpende verandering in uw leven. Het lijkt of alle kleur langzaam uit het leven verdwijnt. Sommige voor u belangrijke en leuke dingen die u vroeger graag deed gaan moeizamer, als ze nog gaan. Hoe fijn zou het dan zijn om naar een leuke ontmoetingsplek met activiteiten te kunnen gaan. Ergens naar toe te gaan waar u zich prettig voelt om sociale contacten op te doen en te onderhouden. Gewoon een onbezorgde leuke dag te beleven!

Ouderen willen een zinvolle invulling van hun dag. Bij de ontmoetingscentra van Florence wordt dit mogelijk gemaakt! Gezelschap, levensvreugde en plezier staan hierbij voorop. Eenzaamheid wordt tegen gegaan en er wordt ook aan de conditie en het geheugen gewerkt. Om bij deze ontmoetingsplek te kunnen komen, hebben ouderen aangepast vervoer nodig. Dit kan Florence in samenwerking met MVI bieden, echter hiervoor is wel hulp nodig.

Een aangepaste rolstoelbus is voor Florence de oplossing. De aanschaf van zo’n bus valt buiten de reguliere vergoedingen van de overheid. Florence zorgde voor vervoer van en naar de ontmoetingslocatie door bussen te huren en met o.a. vrijwillige chauffeurs van de Volharding te rijden. De huur van deze bussen is echter erg kostbaar gebleken en de bussen bleken ook wat verouderd. Daarom heeft Florence de keuze gemaakt om samen met Stichting MVI en sociaal betrokken ondernemers dit aangepast vervoer te gaan regelen.

Om het vervoer te realiseren, zijn wij afhankelijk van MVO-partners. Als MVO-partner bent u ambassadeur van de bus en krijgt u bijvoorbeeld een mooie plek voor promotie van uw bedrijf op de bus. Uw logo is goed zichtbaar wanneer wij onze deelnemers halen/ brengen naar de ontmoetingslocatie! Onze zorgvragers komen uit Rijswijk (Revalidatiehuis Westhoff, Woon-zorglocaties Steenvoorde en Vredenburch, maar ook alle ouderen uit Rijswijk kunnen hier een beroep op doen. Verder maken we publiciteit over deze bus in de regionale media en benoemen daarbij de sponsoren. Ook zullen we uw bedrijf ‘taggen’ en linken in berichten op sociale media en onze website.

Voor reactie of aanvullende informatie neem dan gerust contact op onze projectleider Kimberley Haazen, telefoon: 06-52616730 of email: kim.haazen@stichtingmvi.nl

Namens alle deelnemers, begeleiding en vrijwilligers alvast bedankt voor uw tijd en aandacht, wij hopen dat u dit belangrijke project wil en kan ondersteunen!

Steun het project! Doneer nu aan Florence Rijswijk

Deelnemende bedrijven met logo