Anne Haanskorf
anne.haanskorf.@stichtingmvi.nl
burgemeester van campenhoutstraat 7a, 4921 KR Made

Goeie Kost!

Biologisch voedsel-verzamelaar Goeie Kost! zet zich in om streekproducten aan de man te krijgen in de regio West-Brabant. De organisatie rijdt met eigen vervoer naar drie afhaalpunten om het voedsel te bezorgen. Maar vanwege de groeiende vraag naar biologische eten wordt het huidige transport te klein. Stichting Mobiliteit voor Iedereen zet zich daarom in om een grotere bus op de weg te krijgen voor Goeie Kost!

De organisatie biedt streekproducten aan met het idee dat iedereen op deze manier weet waar het eten vandaan komt. Door de producten binnen een straal van dertig kilometer op te halen, belasten zij het milieu zo min mogelijk. Naast het ophalen van het voedsel, wordt er ook zelf verbouwt. Om dit allemaal goed te kunnen coördineren is er een goede bus nodig.

de bus gaat voornamelijk gebruikt worden om de goederen van en naar de betreffende afhaalpunten te brengen. Deze zijn op drie locaties gevestigd: Lage Zwaluwe, Made en Breda. De producten zijn via website www.goeiekost.nl te bestellen. Elke vrijdag wordt in deze plaatsen het eten afgeleverd. Klanten hoeven geen rekening te houden met een minimale afname. Goeie Kost! levert geen samengestelde pakken af.

De organisatie werkt nauw samen met diverse boeren uit de streek en heeft een uitgebreid assortiment. Alles is volledig biologisch geproduceerd volgens de richtlijnen van het Skal-keurmerk. Zij bewaken de kwaliteit van biologische producten.

Stichting Mobiliteit voor iedereen heeft het lot van de bus aan zich gebonden en helpt Goeie Kost! Zij betrekt lokale ondernemers bij het project. Samen gaan zij het mogelijk maken om een bestelbus met koeling te faciliteren.

Voor meer informatie kunt u terecht bij projectleider Anne Haanskorf, telefoon 06-25068282 of via de mail: anne.haanskorf@stichtingmvi.nl.

Steun het project! Doneer nu aan Goeie Kost!

Deelnemende bedrijven met logo

Ramses Bier, Hooge Zwaluwe.
De Koekoek, Drimmelen.
D&M Schoonmaakdiensten, Lage Zwaluwe.
De Hooggevoelige Ondernemer, Made.
Uitvaartzorg Drimmelen, Drimmelen.
Turtle BV, Lage Zwaluwe.

Donateurs

Bed & Breakfast The Farmers Corner, Made.
VOF v.d. Spek, Lage Zwaluwe.
Zorgboerderij de Kaasdonk, Raamsdonk.
Ekkendonk Art & Design, Lage Zwaluwe.
Sociale-verhuur.nl, Hooge Zwaluwe.
Slikgatse Hoeve, Langeweg.
Verlo-Agro, Lage Zwaluwe.
De Rond, Lage Zwaluwe.
Brasserie De Thuishaven, Lage Zwaluwe.
Rasenberg Parketvloeren, Terheijden.