Kimberley Haazen
kim.haazen@stichtingmvi.nl
De Linie 7E 2905 AX Capelle aan den IJssel

Opstapbus Capelle

OpStapBus-Capelle organiseert al jaren samen met een team vrijwilligers geheel verzorgde uitjes voor Capelse ouderen om vereenzaming tegen te gaan. Denk hierbij aan bezoekjes aan musea, natuurparken of gezellig een dagje winkelen. Dit project wordt helemaal door vrijwilligers gedraaid die zich ontzettend hard inzetten om eenzaamheid te voorkomen. Door drastische bezuinigingen van de gemeente dreigt er een einde te komen aan dit prachtige initiatief en dat mag echt niet gebeuren!

Als zelfstandige vrijwilligersclub zijn ze afhankelijk van sponsoring en fondsen. Deelnemers betalen wel een kleine bijdrage, maar ze kunnen hun mooie werk alleen maar doen als we voldoende geld hebben. Daarom zijn ze op zoek naar donateurs van de OpStapBus. Om die te werven is een speciale ‘Vrienden van de OpStapBus kaart’ gemaakt. Ze nodigen iedereen die de OpStapBus een warm hart toedraagt uit Vriend  te worden. Dat kunnen de familieleden, vrienden of buren van ‘onze’ klanten zijn. Maar ook bedrijven nodigen wij uit om mee te doen. Iedereen kan naar eigen draagvlak meedoen en dit sympathieke project steunen! ”Kijk op de www.opstapbuscapelle.nl.

De OpStapBus bezorgt ouderen een leuke dag. De kleinschaligheid van de bus, de aandacht van vrijwilligers en de onderlinge contacten zorgen ervoor dat deelnemende ouderen blij naar huis gaan. Iedere twee maanden bedenken de vrijwilligers een programma. Dit boekje wordt gratis digitaal gestuurd naar alle ouderen die al eens meegingen. Ouderen kunnen ook een boekje per post aanvragen. Inmiddels maken ruim 150 Capelse ouderen gebruik van deze service.

In samenwerking met Stichting Mobiliteit Voor Iedereen proberen ze te kunnen beschikken over een nieuwe zorgbus voor onze locatie. Deze zorgbus wordt dagelijks ingezet om de inwoners te kunnen vervoeren naar activiteiten op locaties, gezamenlijke uitjes of simpelweg boodschappen. Met deze zorgbus kunnen we voor periode van 60 maanden al onze zorgafhankelijke cliënten de levensvreugde bieden waarop wij allen recht hebben.

Wat is nu onze vraag aan u? In het kader van een MVO participatie bieden we sociaal maatschappelijke  ondernemers een leuke, opvallende maar vooral maatschappelijk verantwoorde mogelijkheid aan om deze noodzakelijke rolstoelbus te kunnen realiseren. Dit kunt u doen door bijvoorbeeld uw bedrijfslogo of bedrijfsnaam op de rolstoelbus te plaatsen. Op deze manier draagt u uw logo op een leuke en originele manier naar buiten en daarbij draagt u bij aan een belangrijk maatschappelijk project.

Voor vragen en of reactie n.a.v. deze brief kunt u contact opnemen met projectleider Kimberley Haazen. U kunt haar bereiken per mail: kim.haazen@stichtingmvi.nl of per telefoon: 06-52616730.

Steun het project! Doneer nu aan Opstapbus Capelle

Deelnemende bedrijven met logo

Robs Garage, Capelle a/d IJssel.
Grillroom Tavor, Capelle a/d IJssel.
Onderhoudsbedrijf Gekko, Capelle a/d IJssel.
Nul10 Reclame, Capelle a/d IJssel.
Klussenbedrijf SAM Verhoeven, Capelle a/d IJssel.
Compair Airconditioning, Capelle a/d IJssel.
4 Care ICT, Capelle a/d IJssel.
Schoonheidssalon Aristo, Capelle a/d IJssel.
Installatiebedrijf Mital BV, Capelle a/d IJssel.
RUBU BV, Rotterdam.
KEI 3.0 BV, Ridderkerk.

Donateurs

Coach-Point, Krimpen a/d  IJssel.
Family Capelle Schollevaar, Capelle a/d IJssel.
Adviesbureau voor Tuinontwerpen, Capelle a/d IJssel.
Atay Car Cleaning, Capelle a/d IJssel.
AM Safety & Services, Capelle a/d IJssel.
Bizzwear Facilities BV, Capelle a/d IJssel.
Naaiatelier Koperwiek Stomerij, Capelle a/d IJssel.
Van Krimpen Technical Support, Capelle a/d IJssel.
Yellow Cake, Capelle a/d IJssel.
Marion Wouts bedrijfsarts, Capelle a/d IJssel.
‘t HaarGilde, Capelle a/d IJssel.
Tandprothetische Praktijk van der Leeuw, Capelle a/d IJssel.
Bram Ladage, Capelle a/d IJssel.
Desatel BV, Capelle a/d IJssel.
Jomare Coaching/ Counseling & Trainingen, Capelle a/d IJssel.
Pro-Parket, Capelle a/d IJssel.