Anne Haanskorf
anne.haanskorf@stichtingmvi.nl
40a, Grote Kerkstraat, 4941DP Raamsdonksveer

Sosijn

Sinds enkele jaren biedt “SoSijn Zorg op Maat” dagopvang en logeren aan kinderen met een ernstig meervoudige beperking en is daarmee een bekende zorgspeler in de regio. De kinderen die bij SoSijn komen kunnen vaak niet terecht bij reguliere instellingen omdat hun beperkingen van dusdanige aard zijn of zóveel medische kennis vereisen, dat opvang binnen een reguliere groep niet haalbaar is. SoSijn vangt in een kleinschalige vorm deze kinderen op door zorg op maat aan te bieden en hen een gevoel van leven en genieten mee te geven.

Afgelopen jaren heeft SoSijn voor het vervoer van de kinderen gebruik gemaakt van een zelf aangeschafte rolstoelauto. Deze rolstoelauto was echter oud, kon maar 1 kind vervoeren en voldeed niet meer aan de huidige eisen die gesteld worden aan het vervoer van kinderen met een beperking. Deze kinderen vragen niet veel en zijn heel snel tevreden, maar goed vervoer is voor hen van essentieel belang.

Aangezien SoSijn al haar financiële middelen nodig heeft voor de zorg van de kinderen, had zij geen mogelijkheden tot financiering van een nieuwe bus. Doordat de zorg van deze kinderen veel begeleiding vraagt heeft SoSijn te maken met hoge kosten. Het is voor SoSijn in deze tijden van steeds grotere bezuinigingen binnen de zorg een steeds grotere uitdaging om zoveel mogelijk kinderen tegen zo laag mogelijke kosten een zinvolle dag of logeerweekend te bieden.

Stichting Mobiliteit Voor Iedereen heeft aan SoSijn een 9-persoons bus ter beschikking gesteld.

Zij kunnen op die manier met de kinderen naar het bos, gaan zwemmen of gewoon eens een uitstapje maken. Daarnaast haalt SoSijn kinderen thuis op en brengt hen weer thuis om ook ouders eens te kunnen ontlasten van hun zware taak rondom de 24-uurs zorg die deze kinderen nodig hebben

SoSijn is samen met Stichting MVI (Mobiliteit Voor Iedereen) op zoek naar bedrijven en particulieren die een financiële bijdrage willen leveren.

Op korte termijn is ruim 80.000 euro nodig. Bedrijven kunnen sponsoren. Voor bedragen vanaf 100 euro kan de bedrijfsnaam op de bus worden vermeld en voor een wat hoger bedrag kan ook het logo worden geplaatst. Maar ook particulieren kunnen dit project steunen met een donatie. Elke gift is ontzettend welkom.

Daarom is SoSijn de samenwerking aangegaan met stichting MVI. Zij zet zich samen met SoSijn in om een 9-persoons rolstoelbus te realiseren zodat SoSijn kan blijven doen wat zij doet.

Om deze nieuwe bus te kunnen gaan inzetten doen SoSijn en Stichting MVI een beroep op ondernemers uit de regio. Stichting MVI biedt ondernemers de mogelijkheid om het bedrijfslogo op de nieuwe bus te laten plaatsen zodat bedrijven zich op sociaal maatschappelijke-, opvallende- en passende wijze presenteren in de regio.

Daarnaast zullen SoSijn en Stichting MVI ervoor zorgen dat deelname ruimschoots bekend wordt gemaakt via social media.

Steun het project! Doneer nu aan Sosijn

Deelnemende bedrijven met logo

Car Service Center, Raamsdonkveer.
STASSAR Watch and see, Raamsdonkveer.
GGS Techniek, Raamsdonkveer.
Tak Jachtbouw, Raamsdonkveer.
Amer Shipping, Raamsdonkveer.
Gewichtspraktijk Diana Kloonen, Raamsdonkveer.
Kleding van de Koning, Raamsdonkveer.
Autoglas Raamsdonkveer, Raamsdonkveer.
Staal en Hout B.V, Geertruidenberg.
P. Stoop, Made.
Exho B.V, Raamsdonkveer.
Pen en Potlood, Waspik.
Uitvaartzorg, Drimmelen.
Strikolith  B.V, Raamsdonkveer.
Pannekoeckershuys, Den Hout.
Ron Van Riel, Made.

Van Helden & Partners, Dussen.
INSTA-GREEN, Dordrecht.
Samenszorg, Dordrecht.
Marinerepair, Dordrecht.
The Signerz, Breda.
AH van Gameren, Raamsdonkveer.
Lipica, Raamsdonkveer.
Arlette de Jongh, Geertruidenberg.
Wijnmalen Financieel Advies, Raamsdonkveer.
Frisomat, Raamsdonkveer.
F en A Support, Geertruidenberg.
Linq Cafe, Raamsdonkveer.
Lucas Group, Raamsdonkveer.
DLS, Raamsdonkveer.
VPK Packaging, Raamsdonkveer.
New Horizon, Raamsdonkveer.
Vira Metaal, Raamsdonkveer.

Donateurs

Drogisterij Van Mierlo, Raamsdonkveer.
Monshouwer internet diensten, Geertruidenberg.
Autorijschool Ton Beljaars, Geertruidenberg.
Autobedrijf Leeman, Made.
Liberty Expertise Bureau, Geertruidenberg.
Van Ammelsvoort Kassenbouw B.V., Raamsdonkveer.

Kwekerij Gebr. Bos B.V, Made.
Nereus BV, Dordrecht.
Tuinmaterialen Vego, Zwijndrecht.
Codeless, Dordrecht.
Oranjedak, Zwijndrecht.
Reikon beheer, Papendrecht.
FMJ, S-gravendeel.
Markfield, Raamsdonkveer.
Traditions Kappers, Raamsdonkveer.
Las en Constructiebedrijf De Smidshoek, Raamsdonkveer.
Hanex, Raamsdonkveer.