Antoinette Vinke
antoinette.vinke@stichtingmvi.nl
Hoenderkamp 20, 7812 VZ Emmen

Stichting MVI Zorgbus Emmen

Om de grote vereenzaming onder de lokale ouderen in Emmen tegen te gaan, gaan we vanaf november laagdrempelige rolstoeluitjes, dagjes weg of gewoonweg naar de supermarkt organiseren. Dit alles om ervoor te zorgen dat deze kwetsbare groep ouderen niet vereenzamen en tevens een groter sociaal netwerk krijgen. Dit is alleen mogelijk met passend vervoer.

U kunt begrijpen dat door alle bezuinigingen in de zorg steeds minder zorgorganisaties zelf een aangepaste rolstoelbus kunnen aanschaffen waardoor deze ouderen gaan vereenzamen.

Daarom willen wij samen met maatschappelijk betrokken ondernemers zoals u deze noodzakelijke bus realiseren. Alleen zo voorkomen we dat een grote groep ouderen uit Emmen en omgeving in een sociaal isolement terecht komt.

In samenwerking met Stichting Mobiliteit Voor Iedereen proberen ze te kunnen beschikken over een nieuwe zorgbus voor onze locatie. Deze zorgbus wordt dagelijks ingezet om de inwoners te kunnen vervoeren naar activiteiten op locaties, gezamenlijke uitjes of simpelweg boodschappen. Met deze zorgbus kunnen we voor periode van 60 maanden al onze zorgafhankelijke cliënten de levensvreugde bieden waarop wij allen recht hebben.

Wat is nu onze vraag aan u? In het kader van een MVO participatie bieden we sociaal maatschappelijke  ondernemers een leuke, opvallende maar vooral maatschappelijk verantwoorde mogelijkheid aan om deze noodzakelijke rolstoelbus te kunnen realiseren. Dit kunt u doen door bijvoorbeeld uw bedrijfslogo of bedrijfsnaam op de rolstoelbus te plaatsen. Op deze manier draagt u uw logo op een leuke en originele manier naar buiten en daarbij draagt u bij aan een belangrijk maatschappelijk project.

Voor vragen en of reactie n.a.v. deze brief kunt u contact opnemen met projectleider Antoinette Vinke. U kunt haar bereiken per mail: antoinette.vinke@stichtingmvi.nl of per telefoon: 06-39747864.

Steun het project! Doneer nu aan Stichting MVI Zorgbus Emmen

Deelnemende bedrijven met logo