Kimberley Haazen
Kimberley.haazen@stichtingmvi.nl
Heereweg 460a 2161 DH Lisse

Stichting SterkSaam

Stichting SterkSaam is een kleinschalig wooninitiatief met dagbesteding in Lisse (Duin- en Bollenstreek). Hier wonen en/of werken jong volwassenen met een verstandelijke beperking en/of psychiatrische achtergrond. Bij de dagbesteding zijn ook niet-bewoners van harte welkom! en bieden ze zorgafhankelijke mensen uit de hele regio dagbesteding op maat.

De woning en dagbesteding staan op een mooie locatie midden tussen de bollenvelden. Het biedt plaats aan (jong)volwassenen met een verstandelijke beperking en/of psychiatrische achtergrond. Hierbij gaan we uit van de eigen kracht van de bewoners en sturen wij aan op mogelijkheden in plaats van beperkingen. Zorg op maat voor elke bewoner, waarbij een klein team van zorgmedewerkers dag en nacht klaar staan.

Binnen de dagbesteding (Talentenschuur genaamd) bieden wij activiteiten op maat voor (jong)volwassenen met een verstandelijk en of een psychiatrische achtergrond. We hebben diverse dieren die verzorgt en geknuffeld worden door de cliënten zoals een pony, geiten, kippen, cavia`s, konijnen eenden enz. Ook bieden wij diverse vormen van houtbewerking knutselwerk enz. aan. Daarbij hebben wij een grote moestuin, met diverse groenten, bloemen, vruchten en kruiden.

Zij werken samen met KookSaam een dagbesteding opgezet door de initiatiefnemers van SterkSaam. Hier kunnen (jong) volwassenen met een verstandelijk beperking worden opgeleid richting werk in de horeca, waardoor ze kunnen participeren in de maatschappij.

Deelnemen aan de maatschappij is voor deze cliënten erg belangrijk want erbij horen, gewaardeerd worden en gewoon weg lekker bezig zijn is iets wat zij graag willen. Vervoer is hier een belangrijk aspect van want zonder vervoer zijn boven genoemde activiteiten erg lastig te realiseren. Zij hebben dan ook een beroep gedaan op stichting MVI, samen zetten wij ons in om zorg te dragen dat onze cliënten hun dagbesteding, dagje weg enzovoort kunnen behouden.

Om de nieuwe 9 persoons zorgbus in te kunnen zetten, willen zij een beroep op u doen voor een financiële en maatschappelijke bijdrage.

Wij bieden uw bedrijf de mogelijkheid om partner te worden waarmee u allereerst het mogelijk zal maken dat deze belangrijke en noodzakelijke zorgbus gerealiseerd kan worden. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om uw bedrijf op een sociaal maatschappelijke en opvallende wijze te presenteren.

De zorgbus zullen wij vooral gaan inzetten in de Duin en Bollenstreek.

Voor vragen, reacties of het maken van een afspraak om het project persoonlijk toe te lichten, kunt u contact opnemen met Kimberley Haazen, tel: 06-52616730, email: Kimberley.haazen@stichtingmvi.nl  van stichting MVI.

Namens onze cliënten, Stichting SterkSaam en Stichting MVI willen wij u alvast bedanken voor u aandacht en tijd en hopen wij dat u dit belangrijke project wil ondersteunen.

Steun het project! Doneer nu aan Stichting SterkSaam

Deelnemende bedrijven met logo