Martine Meulmann
martine.meulmann@stichtingmvi.nl
Linnaeusweg 15 1331 AA Almere

Stichting Weet hoe je Leeft

Stichting Weet hoe je leeft! is het leer-/werkbedrijf van Jolanda en Peet van Adrichem. Beiden zijn ervaringsdeskundig in het werken met en begeleiden van mensen met een verstandelijke en/of aanverwante beperking.

Onze cliënt staat centraal. Daarmee geven we aan dat iedere cliënt bij ons als uniek persoon wordt gezien en tevens als iemand die zelf richting mag geven aan zijn/haar dagbesteding. Iedere cliënt die onze dagbesteding bezoekt heeft recht op de aandacht en de begeleiding die hij/zij nodig heeft. Wij staan voor persoonlijke aandacht!

Zoals u wellicht in de verschillende media heeft vernomen zijn er vanuit de overheid de afgelopen jaren vele belangrijke en verstrekkende veranderingen doorgezet m.b.t. het welzijn van onze cliënten.

Dit heeft er direct toe geleid dat zorginstellingen en welzijnsorganisaties in Nederland voor enorme problemen zijn te komen staan. Met name het kunnen bieden van een passende en primair noodzakelijke dagbesteding wordt op deze wijze onmogelijk gemaakt. Dit heeft als gevolg dat dagbestedingslocaties in Nederland massaal worden gesloten en er steeds meer zorgvragers in een sociaal isolement komen.

Ook Stichting Weet Hoe Je Leeft! te Almere heeft deze grote veranderingen voor haar kiezen gekregen, echter in plaats van bij de pakken neer te zetten en de belangrijke dagbestedingsdiensten te beëindigen willen wij dit aanpakken en voor onze regio oplossen.

Per 01-10-2019 trachten we i.s.m. Stichting Mobiliteit Voor Iedereen te kunnen beschikken over een nieuwe zorgbus voor onze locatie. Deze zorgbus wordt dagelijks ingezet om de cliënten te kunnen vervoeren van en naar onze dagbesteding,  activiteiten op locaties, gezamenlijke uitjes of simpelweg boodschappen. Met deze zorgbus kunnen we voor periode van 60 maanden al onze zorgafhankelijke cliënten de levensvreugde bieden waarop wij allen recht hebben.

Wat is nu onze vraag aan u? In het kader van een MVO participatie bieden we sociaal maatschappelijke  ondernemers een leuke, opvallende maar vooral maatschappelijk verantwoorde mogelijkheid aan om deze noodzakelijke rolstoelbus te kunnen realiseren. Dit kunt u doen door bijvoorbeeld uw bedrijfslogo of bedrijfsnaam op de rolstoelbus te plaatsen. Op deze manier draagt u uw logo op een leuke en originele manier naar buiten en daarbij draagt u bij aan een belangrijk maatschappelijk project

Voor vragen en of reactie n.a.v. deze brief kunt u contact opnemen met projectleider Martine Meulmann. U kunt haar bereiken per mail: martine.meulmann@stichtingmvi.nl of per telefoon: 06-38911886.

Steun het project! Doneer nu aan Stichting Weet hoe je Leeft

Deelnemende bedrijven met logo

Donateurs

Out of Home Masters, Almere.
Snackbar Parkwijk, Almere.
Second Home Kinderopvang, Almere.
Ramko Parts & Service, Almere.
Clemens Financieel Advies, Almere.
First Class Catering BV, Almere.
Saporito Broodjes, Almere.
Vakgarage Marker, Almere.
KnickKnacks.nl, Almere.
Koraal Multidiensten, Almere.
Kinderopvang One Family, Almere.
Rodu Decoraties, Almere.
Snackbar Waterwijk, Almere.