Irene Ploeg
irene.ploeg@stichtingmvi.nl
Zandstraat 79, 6658 CP Beneden-Leeuwen

Thomashuis Beneden-Leeuwen

Thomashuis Beneden-Leeuwen is een kleinschalig wooninitiatief voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij wonen in het prachtige witte pand, tegenover de ijssalon in de Zandstraat in Beneden-Leeuwen. Onze groep bestaat uit 9 bewoners, waarvan 1 bewoner rolstoelafhankelijk is. Ze hebben allen verschillende hulpvragen op verschillende gebieden. Allen zijn aangewezen op 24-uurs zorg en hebben constant begeleiding nodig.

Wij willen de zorg zo aanbieden dat de bewoner centraal staat en dat er een groep begeleiders omheen staat om ervoor te zorgen dat kwaliteit van leven voor de bewoner zo optimaal mogelijk is. Deze groep om de bewoner bestaat uit ouder(s) / wettelijk vertegenwoordigers, vrijwilligers, begeleiders Thomashuis, begeleiders dagbesteding en natuurlijk wij, Rob en Armella samen met onze 3 kleine kinderen Roos (4 jaar), Robin (3 jaar) en Roan (1 jaar).

Wij hebben per 1 juni dit jaar het Thomashuis overgenomen en stukje bij beetje wordt het ook echt ons Thomashuis. Een mooie, gezellige, warme en veilige woonplek waar we samen met de bewoners proberen een plek te krijgen in het dorp.

Daarnaast gaan onze bewoners naar dagbesteding elders, wij zorgen ervoor dat ze daar komen en ook weer opgehaald worden. Ook hebben ze allemaal hun vrijetijdsbesteding als: sporten, zwemmen etc. waar we ze ook zelf naar toe brengen. Zo af en toe gaan we ook eens met elkaar een dagje weg. We gaan ergens lunchen of lekker wandelen. Afgelopen zomer zijn we voor het eerst met de bewoners naar het strand in Scheveningen geweest. Dit vonden ze geweldig!

Bij al deze activiteiten zijn we afhankelijk van vervoer, tot nu toe hadden we een verouderde onbetrouwbare bus die regelmatig naar de garage moest. Via Stichting MVI krijgen we de mogelijkheid om de komende jaren over een nieuwe bus te beschikken waarmee ons vervoersprobleem direct wordt verholpen. Hiermee kunnen we onze activiteiten voortzetten en kunnen bewoners veilig naar hun dagbestedingslocatie gebracht worden.

Om onze nieuwe 9 personenbus / rolstoelbus te kunnen gebruiken willen wij een beroep op u doen. Namens de bewoners en alle begeleiding willen wij u alvast bedanken voor uw aandacht en tijd, hopend dat u ons wilt ondersteunen.

Steun het project! Doneer nu aan Thomashuis Beneden-Leeuwen

Donateurs