Anne Haanskorf
anne.haanskorf@stichtingmvi.nl
Marietjespad 14-16, 3241BN Middelharnis

Thomashuis Middelharnis

Thomashuis Middelharnis is een kleinschalig wooninitiatief voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij wonen in een mooie oude boerderij in Middelharnis. Onze groep bestaat uit 8 personen, die allen verschillende hulpvragen op verschillende gebieden hebben. Allen zijn wel aangewezen op 24-uurs zorg en hebben constant begeleiding nodig.

Wij bieden de zorg op een manier waarbij de bewoner centraal staat waarbij wij als zorgondernemers met een groep begeleiders ervoor zorgen dat de kwaliteit van leven voor de bewoner zo optimaal mogelijk is. Deze groep om de bewoner bestaat uit ouder(s)/wettelijk vertegenwoordiger, begeleiding Thomashuis, begeleiding dagbesteding en natuurlijk wij, Yvette en Arco Jordaan met ons gezin. Wij hebben het Thomashuis in 2018 overgenomen en naar ons idee gemaakt tot wat het nu is. Een mooie, gezellige, warme en veilige woonplek, waar we samen met de bewoners opgaan in het mooie Middelharnis op ons prachtige eiland Goeree- Overflakkee.

Onze bewoners gaan doordeweeks naar dagbesteding elders, wij zorgen ervoor dat ze daar komen en ook opgehaald worden. Ook hebben ze allemaal hun vrijetijdsbesteding in en rond Middelharnis: zoals: bowling, voetbal, zwemmen, computerclub, drummen en de soos waar we ze ook zelf naar toe brengen. We houden van uitgaan, een dag naar het strand en en lekker buiten de deur eten. Ook bezoeken we andere Thomashuizen in de buurt om gezamenlijke activiteiten te ondernemen.

Eenmaal per jaar gaan we een week op vakantie en daardoor hebben al verschillende plekken gezien, zoals, Ouddorp, Beekbergen, Cochem (D), Rotterdam, Burgh Haamstede. We willen deze traditie graag voortzetten om nog meer mooie plekken te bezoeken. Door het jaar heen hebben we regelmatig uitstapjes, die variëren van musicals, dierentuinen, pretparken, bioscoop tot musea bezoek.

Bij al deze activiteiten zijn we afhankelijk van vervoer, tot nu toe hadden we een zeer oude bus die regelmatig naar de garage moest of een gehuurde bus. Met een nieuwe bus zullen die kosten minder zijn en kunnen we onze activiteiten voortzetten. Om onze nieuwe 9 personenbus te kunnen gebruiken willen wij een beroep op u doen voor een financiële en maatschappelijke bijdrage.

Namens de bewoners en alle begeleiding willen wij u alvast bedanken voor uw aandacht en tijd en hopen wij dat u ons wil ondersteunen.

Steun het project! Doneer nu aan Thomashuis Middelharnis

Deelnemende bedrijven met logo