Iris Hielkema
iris.hielkema@stichtingmvi.nl
Havikstraat 2, Mill

Tour Mill Lijn

Tour Mill Lijn is een wooninitiatief in Mill (NB) voor jongvolwassen met een verstandelijke beperking. Voortgekomen uit een ouderinitiatief wat zich heeft gemaakt tot een stichting. Afgelopen jaren is er hard gewerkt om alles te kunnen realiseren en is de bouw gestart, een oude basisschool is verbouwd tot 8 ruime appartementen en een gezamenlijke ruimte.

Medio februari 2019 is Tour Mill Lijn gestart. Acht jongvolwassenen met een verstandelijke beperking hebben hun intrek genomen bij de zorglocatie. Zorgondernemers Kim en Susan zorgen voor de begeleiding.

Het doel is om wonen binnen een veilige, huiselijke, warme gezellige omgeving waar te maken. Een plek waar iedereen zichzelf mag zijn en waar je beslissingen mag maken en je eigen regie behoudt. Waar iedereen zich op zijn niveau ontwikkelt zowel individueel als groeps- gebonden.

De jongeren maken deel uit van de maatschappij door externe dagbesteding plekken te bezoeken, in Mill maar ook daarbuiten. Ook in het weekend gaat Tour Mill Lijn graag op pad, het ondernemen van activiteiten maar ook de gemeenschap in Mill op te zoeken.
Stichting MVI zet zich samen met Tour Mill Lijn in, zodat er nog beter op de zorgvraag van deze jongeren in te kunnen spelen en deel uit te kunnen blijven maken van de maatschappij.

Vanaf februari 2019 beschikt Tour Mill Lijn  over een nieuwe 8-persoons zorgbus.
Deze zorgbus zal de jongeren dagelijks vervoeren van de woning naar de dagbesteding en weer terug. De bus zal rijden in de regio Mill, Uden, Grave, Uden en Sint. Anthonis. Ook zal de bus ingezet worden voor sociale activiteiten als uitstapjes.

Om deze zorgbus te kunnen gaan inzetten wilt Tour Mill Lijn een beroep op u doen voor een financiële en-/of sociaal maatschappelijk bijdrage. U kunt dus voor een relatief laag bedrag uw bedrijf opvallend promoten en tevens deze zorgafhankelijke mensen direct helpen aan vervoer.

Voor vragen, reacties of het maken van een afspraak om ons initiatief toe te lichten, kunt u contact opnemen met Iris Hielkema, tel: 06-15054275 of via mail: iris.hielkema@stichtingmvi.nl

Namens de jongeren van Tour Mill Lijn en Stichting MVI willen we u alvast danken voor uw aandacht en tijd en wij hopen dat u dit voor ons waardevol wooninitiatief wil steunen.

Steun het project! Doneer nu aan Tour Mill Lijn

Deelnemende bedrijven met logo

Donateurs

Nubé Hydraulics BV, Mill.
Johan Vermeulen, Mill.
Mill Panel BV, Mill.
Smaakmakers, Mill.
Van Gemert Zwembaden & Sauna’s BV, Mill.
Grand Cafe ‘t Centrum, Mill.
De Nieuwenhof, Mill.
Acryon, Wilbertoord.
HifiMotive BV, Mill.
Brouwerij de Blauwe Knoop, Mill.
Schoonheids en Pedicuresalon Anke v/d Heuvel, Mill.
Geurts Techniek, Mill
Geert Verhallen, Mill.
Fysiotherapie Poos, Sint Hubert.
Optima-Textiles, Wanroij.
Geert Baltussen Boomkwekerij, Wanroij.
Thijs Hendriks Tweewielers, Wanroij.
Fitas Trading BV, Wanroij.
Praktijkv. Oefentherapie, Grave.
Minkfarm Nabuurs BV, Wanroij.

Onder de Kersenboom, Mill.
Leer je Wijzer, Mill.
OrangeWorks BV, Mill.
Anne’s Gastouderopvang, Grave.
Venbrux Industrial Services, Wilbertoord.
Studio Granaatappel, Grave.
‘t Stulpke BV, Uden.
Peter’s Verf & Behang, Cuijk.
van den Berg Inter Promo BV, Cuijk.
Tandplaats, Cuijk.
Crito BV, Uden.
Cafe De S-Bocht, St. Agatha.