Antoinette Vinke
antoinette.vinke@stichtingmvi.nl
Hoenderkamp 20, 7812 VZ Emmen

Vakantie en Zorg

Vakantie en Zorg organiseert sinds 2008 samen met haar team vrijwilligers mooie zorgvakanties voor zorgafhankelijke mensen. Om vereenzaming onder de lokale ouderen in Emmen tegen te gaan, gaat Vakantie en Zorg vanaf november ook laagdrempelige rolstoeluitjes organiseren. Hierom zijn zij op zoek naar passend vervoer om deze activiteiten mogelijk te maken.

Door alle bezuinigingen in de zorg kunnen steeds minder zorgorganisaties zelf een aangepaste rolstoelbus kunnen aanschaffen. Een negatieve bijkomstigheid hiervan is dat veel ouderen vereenzamen. Daarom wil Vakantie en Zorg, samen met maatschappelijk betrokken ondernemers, deze noodzakelijke bus realiseren. Alleen zo voorkomen we dat een grote groep ouderen in een sociaal isolement terecht komt.

Algemeen over Vakantie en zorg
Reizen is voor iedereen. Ook voor mensen met beperkingen. Het organiseren van een reis voor mensen met beperkingen brengt echter heel wat uitdagingen met zich mee. Vakantie & Zorg wil deze uitdaging graag aangaan en de perfecte reis voor mensen met een beperking organiseren. De zorgvakanties zijn helemaal toegespitst op de reiziger en wij regelen alles van het begin tot het eind.

Vakantie en Zorg beschikt over de kennis, ervaring en lokale contacten die de beperkte reiziger het reizen mogelijk maken. Bij Vakantie & Zorg verplaatsen ze zich zo goed mogelijk in de gasten. Vanaf het eerste contact tot en met de uiteindelijke uitvoering van de reis, hebben ze als enige doel de deelnemer een onvergetelijke vakantie te bezorgen. De medewerkers (zowel in Nederland als op de vakantiebestemming) hebben ervaring met het omgaan met gasten met beperkingen. Zij luisteren naar de behoeften en wensen en proberen hier zo goed mogelijk bij aan te sluiten. Daarmee zorgen ze ervoor dat deze vakantie naar wens verloopt en dat u veel mooie herinneringen kunt maken.

Vanaf heden gaat Vakantie en Zorg ook binnenlandse tripjes aanbieden voor rolstoelgebruikers, maar hiervoor is een rolstoelbus benodigd. Om deze te realiseren is de hulp van Stichting MVI ingeroepen. Samen proberen we deze bus te realiseren door lokale ondernemers te betrekken bij het project.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met projectleider Antoinette Vinke. U kunt haar bereiken op: 06-39747864.

Steun het project! Doneer nu aan Vakantie en Zorg

Deelnemende bedrijven met logo