info@stichtingmvi.nl
Adres zorgproject:
Houtgoorstraat 8, 4861 RN Chaam

Woonzorgprojecten “De Houtgoor” Chaam

Op locatie De Houtgoor in Chaam wonen maximaal 7 jong volwassenen met een verstandelijke en/of sociaal / emotionele beperking. Het betreft een gemengde groep. Dit is een vorm van beschermd wonen overeenkomstig de normen van de WLZ en de WMO.

Deze locatie is een verbouwde woonboerderij in het buitengebied van Chaam. Op deze locatie is de mogelijkheid om door te groeien naar ambulant begeleid zelfstandig wonen, dan wel beschermd wonen in de wijk (WMO). Op deze locatie is geen slaapwacht, maar een achterwacht.

Overdag gaat men naar Dagbesteding van Ons Werk of naar Ons Boerderijke.
Elke bewoner heeft eigen zit/slaapkamer en gedeelde douches en toiletten. Ook is er een gezamenlijke woon/eetkamer en een keuken.

Alle bewoners werken aan persoonlijke doelen. Dit waarborgen wij door middel van een Zorgleefplan en evaluaties. Er wordt samen met de bewoner gekeken waar zij aan werken en hierover wordt ook gerapporteerd. Ook is de mogelijkheid binnen deze groep door te kunnen groeien naar ambulant begeleid zelfstandig wonen, dan wel beschermd wonen in de wijk (WMO).

Door de vele veranderingen en bezuinigingen in de zorg, wordt het voor ons als organisatie een steeds groter probleem om de bewoners te vervoeren naar de verschillende noodzakelijke activiteiten. Welnu om dit te kunnen voorkomen  trachten we in samenwerking met Stichting MVI per 31-12-2019 te kunnen beschikken over drie noodzakelijke nieuwe zorgbussen. Dit geld voor de locaties Dongen, Chaam en Rijsbergen. Deze worden dagelijks ingezet om onze bewoners onderling te kunnen vervoeren van en naar dagbesteding, uitjes, sportactiviteiten of simpelweg het gezamenlijk doen van de boodschappen.

Steun het project! Doneer nu aan Woonzorgprojecten “De Houtgoor” Chaam

Donateurs