Martine Meulmann
martine.meulmann@stichtingmvi.nl
Kramatplantsoen 263, 1095 LD, Amsterdam

ZGAO ZorgGroep Amsterdam Oost – Flevohuis

ZGAO (Zorggroep Amsterdam Oost) organiseert dagactiviteiten voor haar bewoners van verpleeghuizen en ook voor kwetsbare ouderen die nog zelfstandig wonen. Hulp van buurtbewoners, vrijwilligers en mantelzorgers is daarbij erg belangrijk. Om nog meer kwetsbare ouderen in de wijk te bereiken sluit ZGAO zich aan bij activiteiten die al in de wijk worden georganiseerd. Kennis en ervaring reiken tot buiten de muren van de verpleegtehuizen. En dat is ook nodig in deze tijd waarin ouderen langer zelfstandig blijven wonen.

Een grote wens van ZGAO is om een aantal van cliënten en bezoekers met een eigen busje te halen en brengen zodat zij meer (zorg)maatwerk kunnen leveren en om makkelijker en meer uitstapjes te kunnen met maken met de mensen die afhankelijk van 24-uurs zorg zijn. Om dit te realiseren heeft ZGAO de steun van sponsoren hard nodig.

Het is voor ZGAO in deze tijden van steeds grotere bezuinigingen binnen de zorg een steeds grotere uitdaging om zoveel mogelijk cliënten tegen zo laag mogelijke kosten een zinvolle dagbesteding te bieden. ZGAO wordt geconfronteerd met het feit dat gemeenten het zorgvervoer slechts ver onder de kostprijs, of feitelijk helemaal niet meer, vergoeden. Met als gevolg dat cliënten en ouderen die nog zelfstandig thuis kunnen wonen niet meer vervoerd kunnen worden. Hierdoor neemt de eenzaamheid onder ouderen toe. Een maatschappelijk probleem dat ook door de overheid wordt herkend en erkend.

Op dit moment werkt ZGAO samen met verschillende vervoersorganisaties en speciale rolstoelbussen. Dat is erg duur. Stichting Mobiliteit voor Iedereen realiseert nu een zorgbus voor de instelling die door ZGAO vrijwilligers zal worden bestuurd.

Op ondernemers uit de regio wordt een beroep gedaan om deze bus mede te ondersteunen. Stichting MVI plaatst als tegenprestatie het bedrijfslogo op de nieuwe bus, plaatst communicatie over de sponsors op deze site, op social- landelijke- en lokale media. Op deze manier presenteren bedrijven zich op sociaal maatschappelijke-, opvallende- en passende wijze in de regio.

Klik hier voor meer informatie over de dagcentra Flevohuis en Kraaiman

Steun het project! Doneer nu aan ZGAO ZorgGroep Amsterdam Oost – Flevohuis

Deelnemende bedrijven met logo

Abels & Partners, Amsterdam.
Gunters en Meuser, Amsterdam.
Adstructie, Amsterdam.
Dijkema Juweliers, Amsterdam.
ABRA Rijwielen, Amsterdam.
Vroom Optiek, Diemen.
Vegrin de Meer, Diemen.
Niefra Beveiliging, Diemen.
Molukken Apotheek BV, Amsterdam.
The New Boys Network BV, Amsterdam.

Donateurs

Imason, Amsterdam.
Kapteijn Metaal Recycling BV, Amsterdam.
Van Rosmalen & Schenk, Amsterdam.
Fashion Outlet Paris Inn, Amsterdam.
BuroBraak, Amsterdam.
Hartje Oost, Amsterdam.
Zora Tweedehands kleding, Amsterdam.
Carwash Amsterdam, Amsterdam.
Tandartspraktijk Blasiusstraat, Amsterdam.
Verkaik, Diemen.
Opera Tandarts, Amsterdam.
Garage Centerpoort, Diemen.
Tandartspraktijk J. Punter, Diemen.
M3H Architecten, Amsterdam.
Cineset Decorbouw, Diemen.

Little Pumpkin, Amsterdam.
Huize Frankendael, Amsterdam.
Duyndam Autoschade, Amsterdam.
Benu Apotheek Van Swinden, Amsterdam.
Balletstudio Van den Ende, Amsterdam.
Stichting Perron Oost, Amsterdam.
Screen Studio Van ‘t Hull, Amsterdam.
The Cottage, Amsterdam.
Schut van de Ven Notarissen, Amsterdam.
AVT Makelaars, Diemen.
Diemen Adviesgroep, Diemen.