Irene Ploeg
irene.ploeg@stichtingmvi.nl
16, Prijsseweg, 4105 LE Culemborg

Zorgboerderij De Witte Schuur 2

Zorgboerderij ” De Witte Schuur ” is een agrarisch familiebedrijf dat een veilige en vertrouwde omgeving biedt aan cliënten met een verstandelijke beperking. Op de boerderij worden Swifter-schapen gefokt, maar ook wordt er huisvesting geboden aan kleinvee zoals, kippen, kwartels, konijnen, duiven, geiten, varkens en Australische Kelpie’s. Daarnaast is er een moestuin, hoogstamboomgaard, bakkerij, atelier, theeschenkerij, houtwerkplaats en een Boerderijwinkel.

Samen met een vast team van professionele begeleiders wordt op deze plek een dagbesteding geboden aan een 40-tal deelnemers met een beperking. Er wordt hierbij gewerkt in kleine groepen waardoor er veel persoonlijke aandacht is voor de cliënt en er ‘zorg op maat’ geleverd kan worden. Door deze ‘zorg op maat’ kan iedere deelnemer persoonlijk een waardevolle bijdrage leveren aan de werkzaamheden op de boerderij.

Juist deze bijdrage aan de maatschappij is zo ontzettend belangrijk voor de cliënten. Door het hebben van een waardevolle dagbesteding hebben cliënten het gevoel erbij te horen in onze maatschappij, het versterkt hun zelfvertrouwen en het geeft ze het gevoel dat zij er toe doen. Kortom jezelf gewaardeerd voelen!

Door de inzet van Stichting MVI en sponsoren beschikt de Zorgboerderij sinds mei 2018 over een nieuwe 9-persoons Ford Zorgbus. die rijdt in de regio Culemborg, Tiel, Maurik, Lienden, Beesd, Geldermalsen, Tricht,  Leerdam, Asperen en Waardenburg. Ook wordt de bus ingezet voor sociale activiteiten als uitstapjes, of het doen van de boodschappen.

De bus is nog niet volledig gefinancierd, waarmee we ondernemers van harte uitnodigen om deel te nemen aan het project met als tegenprestatie het bedrijfslogo op de bus, communicatie via social media, lokale media en via deze site.

Interesse? Bel Irene Ploeg, tel: 06-50284601 of mail: irene.ploeg@stichtingmvi.nl

Steun het project! Doneer nu aan Zorgboerderij De Witte Schuur 2

Deelnemende bedrijven met logo