Rob Pessers
rob.pessers@stichtingmvi.nl
Boxtelseweg 5, 5481 VE Schijndel

Zorghoeve ‘t Binnenveld / Welzijn de Meierij

Wist jij dat veel ouderen in de omgeving van Schijndel weer het leven toelachen door gebruiken te kunnen maken van een zorgbus? Een zorgbus die het verschil maakt tussen eenzaamheid en een fijne oude dag. Een zorgbus die het mogelijk maakt om iedereen op te halen. Een zorgbus die een zinnige dagbesteding biedt. Wist jij dit?

Meer dan vijf jaar geleden had Zorghoeve ‘t Binnenveld de primeur om als allereerste instelling een bus in gebruik te nemen van Stichting MVI. Door het inzetten van deze bus kunnen de ouderen weer naar buiten, naar noodzakelijke bestemmingen zoals het ziekenhuis of de supermarkt. Mede dankzij een grote groep ondernemers uit de Meierij begint de dag voor veel ouderen weer met een glimlach op het gezicht. En dit alles dankzij die éne bus.

Op de dagbesteding van Zorghoeve ‘t Binnenveld ontstaan nieuwe vriendschappen, kunnen ouderen werken met dieren en is er simpelweg ruimte voor rust en ontspanning. Inmiddels is het rijden van de bus zo’n succes dat er een tweede in aangeschaft. Maar om deze rijdende te houden, zijn we nog op zoek naar ondernemers die ook willen bijdragen aan de bus van ‘t Binnenveld.  Tover jij ook een glimlach op het gezicht van een van de ouderen uit de omgeving van Schijndel? Lees hieronder het verhaal vanuit Zorghoeve ’t Binnenveld.

Eenzaamheidsbestrijding in de Meijerei
De afgelopen 5 jaar hebben Zorghoeve ‘t Binnenveld, Stichting MVI en Welzijn De Meierij ervoor kunnen zorgen dat vele ouderen uit De Meierij vervoerd konden worden naar dagbesteding, uitstapjes, maar ook gewoonweg het bezoeken van huisarts, tandarts of doen van boodschappen.

Deze bus is niet meer uit het straatbeeld weg te denken en heeft ervoor gezorgd dat nieuwe vriendschappen zijn ontstaan en onze ouderen niet hoeven te vereenzamen.

De oplossing
Afgelopen december hebben we naast deze 9-persoonsbus ook de beschikking gekregen over een nieuwe 9-persoons rolstoelbus. Dit om zo ook mensen die rolstoelafhankelijk zijn, vervoer te kunnen bieden. Ook deze bus is tot stand gekomen door de samenwerking van Zorghoeve ‘t Binnenveld, Welzijn De Meierij, Stichting MVI en een 80-tal maatschappelijk betrokken, regionale ondernemers. Omdat het aantal aanvragen groter is dan de mogelijkheden die deze ene rolstoelbus kan bieden willen wij ervoor gaan zorgen dat ook de 9-persoonsbus ingezet kan blijven worden.

Wat willen we aan u vragen?
Om deze 9-persoonsbus op de weg te kunnen blijven houden en de vraag vanuit de ouderen uit De Meierij te kunnen beantwoorden hopen we een beroep op u te mogen doen. Heeft u de mogelijkheden om ons te helpen om deze belangrijke 2e bus te realiseren om onze ouderen actief te houden?

Als ondernemer heeft u de mogelijkheid om op een leuke en opvallende wijze dit belangrijke project te ondersteunen door MVO-partner te worden van deze belangrijke zorgbus.

Contact
Als u aanvullende vragen heeft of graag een kennismakingsgesprek wilt inplannen, neem dan gerust contact op met projectleider Rob Pessers via tel: 06-54605704 of mail: rob.pessers@stichtingmvi.nl

Namens de vele ouderen, Zorghoeve ‘t Binnenveld, Welzijn De Meierij en Stichting Mobiliteit Voor Iedereen willen we u alvast hartelijk danken voor uw aandacht en tijd.

Steun het project! Doneer nu aan Zorghoeve ‘t Binnenveld / Welzijn de Meierij

Donateurs