Natasja van Deursen- van Dam
35, Liduinahof, 5281AD, Boxtel

Zorgzaam boxtel

Iedereen wil zo lang mogelijk thuis blijven wonen, in de eigen vertrouwde omgeving. Het beleid van de overheid en gemeentes is hier ook op gericht. In Boxtel wonen nog veel ouderen, die in meer of mindere mate hulp- of zorgbehoevend zijn, zelfstandig en zij willen dat ook zo lang mogelijk blijven doen.

Omdat veel ouderen geen geschikt vervoer hebben is het voor een deel van de zelfstandig wonende ouderen lastig om gebruik te maken van bestaande voorzieningen in Boxtel. Terwijl gewone dingen als een kopje koffie drinken op een terras of in een cafeetje, boodschappen doen in het centrum, deelnemen aan activiteiten of lid worden van een vereniging of club, juist zo belangrijk zijn om andere mensen te ontmoeten en zo eenzaamheid te voorkomen. Om zelfstandig te blijven en je onderdeel te blijven voelen van de wereld om je heen.

Gewone dingen weer mogelijk en makkelijk maken; daarvoor zetten Zorgzaam Boxtel en de stichting Mobiliteit voor Iedereen (MVI) zich in. In plaats van voorzieningen naar deze ouderen brengen wil Zorgzaam Boxtel ouderen naar hun mooie voorzieningen in Boxtel brengen. Dat doet Zorgzaam Boxtel door het inzetten van een modern, opvallend, duurzaam en geschikt vervoersmiddel, een Tuk Tuk. De VVV, gemeente en het Oertijdmuseum participeren in het project.

Sinds 1 maart 2018 beschikt Zorgzaam Boxtel over deze Tuk Tuk.
Om de Tuk Tuk daadwerkelijk te kunnen gaan inzetten is beroep gedaan op ondernemers uit de regio.

Steun het project! Doneer nu aan Zorgzaam boxtel

Donateurs

Hema, Boxtel.
Waverail, Boxtel.
Centrum voor houding en beweging, Boxtel.
KCD Keukendesign, Boxtel.
Nivo, Boxtel.
Klussenbedrijf Manus, Boxtel.
Axyz Architecten, Boxtel.
Filipe Mode, Liempde.
Klussenbedrijf Verhagen, Boxtel.

Traditions Kappers, Boxtel.
Anja van Meer salon, Liempde.
Houthandel van Boeckel, Liempde.
Romi Meubelgroep, Liempde.
Ring & Go Boxtel, Boxtel.
Eetcafe Deugniet, Boxtel.
Boagerts en groenen Advocaten, Boxtel